Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

11-01-2013 kl. 12:55

Da jeg arbejdede ved Nellemann i Roskilde, var det en del af nybils klargøringen at når man deaktiverede diverse spareprogrammer fra fabrikken, så nulstillede man også lige triptælleren. Så det kan du ikke helt regne med, hvis der står 0.0km på tælleren når du henter den.

En bil der har været brugt som demovogn bliver solgt billigere, men om den bliver solgt som helt ny, ved jeg faktisk ikke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

11-01-2013 kl. 18:15

Jeg hentede min nye MB C220T i sidste uge og den havde køet 19,5 km.

Jeg har haft en del nye bilerne gennem årene og de har alle ligget på 10-25 km ved afhentning.

Jeg ved ikke om det stadig er gældende, men på nogle modeller kan man nulstille km een gang, hvis det sker inden for de første 200 km.

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2013 kl. 19:45

Thomas Pedersen skrev:
Hvordan er du tilfreds med den, indtil nu? :)

Til tråd starter: Jeg tror at alt mellem 10-30 er meget normalt...

Jep - alt mellem 10-30/40 km vil jeg betegne som normalt. Det kommer jo også helt an på hvordan forhandleren ligger, hvor lang prøvetur mekanikeren tager, hvor den står til oplagring, hvor langt bilen skal bevæge sig ved fabrikken osv.

Min A5 havde kørt 6 km ved afhentning, mens konens Polo havde kørt knap 18 km. Laveste nye bil jeg har hentet var 4 km på tælleren!

Mvh C S
www.e-bil.dk

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

11-01-2013 kl. 23:52

Selvfølgelig må triptælleren nulstilles.

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

12-01-2013 kl. 09:16

Thomas Pedersen skrev:
Hvordan er du tilfreds med den, indtil nu? :)

Til tråd starter: Jeg tror at alt mellem 10-30 er meget normalt...

Jeg er fint tilfreds med den. De seneste 3 biler har været Mazda6, så det kræver lidt tilvænning at finde de forskellige knapper mm.
bagagerummet er noget mindre end jeg er vant til, men det er primært hunden det går ud over denne ene gang om ugen han er med ude at køre.
Bilen kører fint og støjsvagt, men gearskiftets er ikke på niveau med det der findes i en Mazda6 (automatgear var desværre for dyrt)

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

12-01-2013 kl. 21:10

Thomas Pedersen skrev:
Hehe den har jeg godt nok aldrig hørt før, at Mazda's automatgear er bedre end Mercedes's....Men det kan da være jeg skal besøge en Mazda forhandler i weekenden for at prøve :)

Hvordan synes du det er bedre? Skrfter det hurtigere? :)

Det er det manuelle gear jeg mener. Jeg hat prøvet Mercedes automatgear og det er super, men desværre alt for dyrt med en pris på 54.000 kr

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2013 kl. 10:09

Mange nye super sportsvogne har kørt omkring de 1000 km da den skal køres til inden ejeren får den udleveret. jeg er ret sikker på at forhandleren ruller tælleren tilbage, om det er til 0 km eller omkring de 20 km ved jeg ikke?.

Min sidste nye bil havde kørt 18 km.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

13-01-2013 kl. 10:52

Sidst jeg købte en ny bil blev jeg ringet op af forhandleren, der ville høre om de måtte køre bilen fra Randers til Århus, eller om jeg ville vente ekstra på en transport. Jeg gav dem selvfølgelig lov, og fik en bil med 40 km på tælleren. Sådan burde det være!