Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
03-01-2013 kl. 17:23
Man vælger ud fra økonomi på bilen og sin egen, plus rummelighed.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
04-01-2013 kl. 05:45
Hun kørte både i Mercedes C-model og i Nissan, men de var alle 4 cyl.
Hun har også kørt storvogn/minnibus.
En taxaforetning er ligesom alle andre foretninger, ment at give det bedste overskud, og det gøres bedst ved at gøre omkostningerne små.
Derfor valgte mange førhen en Mercedes, fordi det var den bil der bedst kunne holde til presset, og det var stort set det eneste der var stort nok.
Senere kom andre bilmærker på banen med modeller der både kan holde, og er store nok, men det er stadig økonomien der bestemmer.
Nogle mener så at en taxa SKAL være luksus.
Det er noget vrøvl... Kunden har kun behov for at blive transporteret fra A til B, og sjældent over store afstande, så de har ikke behov for luksusen, den følger bare med de biler der er bygget til at kunne holde længst, og ikke skal gå i stykker hele tiden.
Hilsen Lars
Profil slettet
04-01-2013 kl. 09:38
http://www.citronik.dk/userimg/11/01/02/1337/Taxa.JPG
Profil slettet
04-01-2013 kl. 10:23
A R skrev:
Denne her har kørt rundt i Kbh-området et par år eller tre. Den må holde til i nærheden af hvor jeg bor, for jeg møder den med jævne mellemrum :)
http://www.citronik.dk/userimg/11/01/02/1337/Taxa.JPG
Sikke en skæbne at henslæbe sin arbejdsdag som chauffør i sådan en bil ;-)
Jeg mener, at årsagen til næsten alle taxaer var Mercedes i luksus enden af modelrækken, var at de holdt den bedste økonomi. De var atraktive biler som frikørte samt for de chauffører som skulle køre dem. Altså ren Win-win !
Mercedes-importøren havde meget rimelige "taxa-priser" og vognmanden kunne sælge som frikørt til næsten samme pris som indkøbsprisen.
Derudover var det lettere at få chauffører hvis bilen var lækker. Og endelig ville kunden sikkert også hellere køre i Mercedes end f.eks Citroen ;-)
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
04-01-2013 kl. 11:15
Dvs. der bliver skrevet falske lave beløb på salgskvitteringerne, så vognmanden ikke beskattes af sin fortjeneste på salget af taxaen og tværtimod kan fratrække tabet i skat.
Fx:
http://www.fyens.dk/article/676503:Business-Fyn--Vognmaend-svindler-med-taxasalg
http://www.katbladet.dk/Katbladet/2011/2011.nr4.pdf