Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
23-12-2012 kl. 20:37
Verdens bedste bil med verdens bedste dæk kan stadig ikke køre op af bakke på ren is uden at føreren kan mærke det.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-12-2012 kl. 23:41
Efter år med påduttning af gode vinterdæk fra bilforhandlere og endda dæk center, har jeg erfarret at de gerne sælger lorte dæk som de tjener mere på...Imidlertid siger ikke blot min erfarring men også adac fdm og visse bmw forhandlere at conti dæk er og bliver nummer et ts 830 eller den nye ts 850 til biler over mellemklassen. Selvom de er i top 5 kan de være ganske ringe skal jeg lige hilse og sige....Conti bruger store summer på udvikling af dæk både sommer og vinter, og sørger altid for at gummiblanding er ens hvert år, imodsætning til andre mærker hvor der har været problemer fra tid til anden. Men netop conti dækket er godt til is om du vil, men ærgeligt at finde ud af når andre er købt...Som H P siger kan naturlovene ophæves, MEN der er altså nogle der er bedre end andre når vi taler alm vinterdæk. Ellers er vi ovre i pigdæk....enn del brugte dem i 80'erne, men der havde vi vist også strenge vintrer. Men altid godt at kigge efter ikke tilkørt sne eller fast underlag på vejbanen, blot den får fat eks i højre side inde i vejkanten køre bilen straks mere stabil.
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
24-12-2012 kl. 21:20