Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

30-11-2012 kl. 14:26

Du har da helt ret: Biler produceres til at holde 5-7 år, så fabrikkerne kan holde julene i gang. Kassevogne er snarere 3-5 år. Og det er da både ringe, når vi betaler så meget for bilerne, men der adskiller bilbranchen sig jo ikke fra andre områder - Apple saboterer jo bevidst deres ældre modeller af iphones gennem opdateringer af styresystemer, så folk skifter fra 3gs til 4 til 5 til...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

30-11-2012 kl. 14:55

Jeg tror såmænd, at bilerne sagtens kan holdes kørende, men det bliver urentabelt, som du selv er inde på. Særligt hvis man forventer, at al komfortudstyr skal virke upklageligt, og ikke kan acceptere overfladerust, buler og ridser og slid interiør.

Jeg tror dog ikke, at det bliver sværere at få en gammel bil gennem syn i fremtiden, for synskravene må trods alt være lave, når man ser, hvad der ruller rundt på vejene.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-11-2012 kl. 16:03

Nej, jeg tror ikke at der vil være nogle af nutidens biler tilbage om 20 år, men at konkludere at de dermed er blevet dårligere er jeg ikke helt enig i.


For det første, så stilles der helt andre krav til biler idag, sikkerhedsmæssigt og miljømæssigt.
Airbags og katalysatorer er blevet en del af en bil, og det gør selvfølgelig den mere kompliceret. (og dermed dyere af reperere på)


Det næste er skader, før i tiden skulle biler jo skades for mere end HELE værdien før de blev erklæret totalskadet, og selv derefter blev de genopbygget, det er slut nu og er en bil idag skadet for 60% af værdien, så er den totalskadet, det betyder selvfølgelig en hel del for at vognparken jævnligt bliver udskiftet.
Dernæst belønnes miljøvenlige biler med mindre afgift, hvilket også gør at det ikke kan betale sig at holde de gamle biler kørende.


Og endelig skal du huske på at det var ikke ualmindeligt at en bil der havde kørt 100-150.000km skulle renoveres,og det gjorde man, for det kunne betale sig. ligeledes var der masser af 6-8 år gamle biler der fik den helt store rustrenovering med nye døre, paneler, skærme eller skærmkanter og til sidst en heloplakering.
Det kan slet ikke svare sig mere, den samme udvikling har musikanlæg og TV også gennemgået, hvor mange sender den slags til rep. idag ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2012 kl. 20:48

Godt skrevet HP ;-) er helt enig med dig her.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-12-2012 kl. 11:45

En 20 år gammel Audi 80, Mercedes w124, Volvo 740 mv. var også noget gammelt lort at køre i, folk har i dag pengene til at købe noget nyt/nyere længe inden bilen bliver 20 år.
Samtidig er nye biler blevet så meget billigere at der ikke er noget rationelt argument for at køre i en 20 år gammel bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2012 kl. 12:19

Glemmer vi lige hvor dejlige nogle biler bare er? hvor er sjælen henne i nye biler?

Jeg drømmer nærmest dagligt om at kører rundt i en VW Type 1 eller en lille Fiat 600 Mulitipla. Alt skal ikke gøre om i penge, med mindre at det er en bil man bruger som hverdagsbil.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

01-12-2012 kl. 15:11

Jeg tror helt bestemt at nye/nyere biler holder lige så længe som i "gamle" dage, men som andre også er inde på så kan det idag ikke svarre sig at repererer ret meget på en bil, før det ville være billigere at købe en ny.

Min første bil, jeg selv købte var en Golf 1. 1,1 fra 1980 (nypris ca 100.000kr, den holdt i 15 år, dog ikke med mig som ejer til sidst.

Min første Audi 100 2,0 5cyl fra 88 kostede ca 300.000kr fra ny.
Prøv at tænke på hvor meget bil man får for de penge i dag, og hvor længe man skal arbejde for at få de penge.

Mads er inde på at ældre biler har sjæl. det sagde man også for 20 år siden, og det vil man sikkert også sige om 20 år når bilen fra 2012 er gammel, og mere sjælden.

Nostalgi er ikke hvad den har været.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2012 kl. 16:32

Kan man håbe på at min Renault Grand Scenic bliver en klassikere ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

h k

h k
bruger siden
28-07-2003

01-12-2012 kl. 17:39

mads Andersen skrev:
Kan man håbe på at min Renault Grand Scenic bliver en klassikere ?


Nej

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2012 kl. 19:19

Tænke jeg nok :-/

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

02-12-2012 kl. 10:30

mads Andersen skrev:
Kan man håbe på at min Renault Grand Scenic bliver en klassikere ?

Selvfølgelig kan man håbe, men det er nok ikke sansynligt, men det samme sagde man vel også om Volvo Amasone, VW boblen, og Fiat 500, så man kan aldrig vide.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-12-2012 kl. 10:38

Selv dem som ved meget indenfor bilverden og hvilken biler der ender som klassikere, er ikke altid sikre på en bestemt model går hen og bliver en klassiker.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg