Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
29-11-2012 kl. 21:03
Feks, en VW Passat, en Skoda SuperB og en Audi A6 der er ikke mange "basseører" til forskel i produktionsomkostningerne, men de koster noget meget forskelligt, en Citroen C3 og en DS3 koster stort set det samme at lave, men prisforskellen er på over 50.000 i DK.
Og kendte du produktionsprisen på et Rolex-ur til 100.000,- så ville du nok blive dårlig :-)
Det næste er der materialekvaliteten, der står i10 ikke tilbage for de andre i klassen, det betyder formentligt at ABS-bremserne og airbags osv. Er købt de samme steder som andre fabrikanter køber deres, feks. Tyskland, hvilket betyder at de formentligt giver samme pris for komponenterne som alle
andre.
Profil slettet
29-11-2012 kl. 21:16
Profil slettet
29-11-2012 kl. 21:49
pris i 1997: 155.000 kr
pris i 1999: 204.998 kr.
pris i 2008: 249:000 kr.
Alle eks. er for den billigste version.
Hvor ser du en prisstigning på kun 39.000 kr? jeg ser en på næsten 100.000 kr. ;-)
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
29-11-2012 kl. 22:20
Det er ikke fra 1997 til 2012 jeg tænker på, da rigtig mange bilmærker er faldet kraftigt på grund af at deres konkurrenter laver 5-7 garanti og du nu kan købe en ny bil for kun 70.000 kr.
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
30-11-2012 kl. 14:30
http://www.kiamotors.dk/Om-KIA/Made-in-Europe/
Men uanset, så prissættes varer af enhver slags jo efter, hvad forbrugerne vil betale fremfor som f.eks. produktionsomkostninger plus 20 %. Det gælder jeans, det gælder rødvin og det gælder biler. Der er jo også en del fabrikker, der pt sælger deres biler med tab (Peugeot bl.a.).