Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-11-2012 kl. 21:03

Tjaaa, for det første, så er produktionsomkostningerne ikke er parameter for slutprisen (som det måske burde være) biler, og alle andre varer Iøvrigt, koster det som køberne, du og jeg, vil give for dem.
Feks, en VW Passat, en Skoda SuperB og en Audi A6 der er ikke mange "basseører" til forskel i produktionsomkostningerne, men de koster noget meget forskelligt, en Citroen C3 og en DS3 koster stort set det samme at lave, men prisforskellen er på over 50.000 i DK.
Og kendte du produktionsprisen på et Rolex-ur til 100.000,- så ville du nok blive dårlig :-)

Det næste er der materialekvaliteten, der står i10 ikke tilbage for de andre i klassen, det betyder formentligt at ABS-bremserne og airbags osv. Er købt de samme steder som andre fabrikanter køber deres, feks. Tyskland, hvilket betyder at de formentligt giver samme pris for komponenterne som alle
andre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2012 kl. 21:16

Sådan var det også med Skoda, da Octavia kom frem, kostede den ca. 160.000 kr. idag koster den en hel del mere. Så vil mange sikkert sige at det også er en nyere og bedre bil? det er rigtigt, men det var den vel også den gang den kom frem i forhold til sine konkurrenter?

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2012 kl. 21:49

Prisen på Octavia er også faldet igen.

pris i 1997: 155.000 kr

pris i 1999: 204.998 kr.

pris i 2008: 249:000 kr.

Alle eks. er for den billigste version.

Hvor ser du en prisstigning på kun 39.000 kr? jeg ser en på næsten 100.000 kr. ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2012 kl. 22:20

Du har nok misforstået mit indlæg? jeg skrev at det var det som Skoda også begyndte på, altså starte med en billig pris for at sætte den op med ca. 60.000 kr på kun 2 år.

Det er ikke fra 1997 til 2012 jeg tænker på, da rigtig mange bilmærker er faldet kraftigt på grund af at deres konkurrenter laver 5-7 garanti og du nu kan købe en ny bil for kun 70.000 kr.

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

30-11-2012 kl. 14:30

Så vidt jeg ved, producerer Kia og Hyuandai da også i Europa?
http://www.kiamotors.dk/Om-KIA/Made-in-Europe/

Men uanset, så prissættes varer af enhver slags jo efter, hvad forbrugerne vil betale fremfor som f.eks. produktionsomkostninger plus 20 %. Det gælder jeans, det gælder rødvin og det gælder biler. Der er jo også en del fabrikker, der pt sælger deres biler med tab (Peugeot bl.a.).