Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
29-11-2012 kl. 15:15
Men det der slider på en er når den køre, så den nye har jo kørt mere, men 200.000 km er ikke meget for en bil fra 2008.
Men skal du køre 50.000 km årligt, skal du nok vælge en bil med så få km så muligt, den din så vil have kørt + 300.000 - 400.000 km og så falder den meget i pris nå du skal sælge den igen.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
29-11-2012 kl. 16:07
Johnni Jensen skrev:
Hejsa alle
Jeg har skøjtet lidt rundt efter en anden bil. Jeg har fundet nogle fine priser på en 407 SW.
Der er dog f.eks. 2 hvoraf den ene er en 2005 der har kørt omkring 110.000km og en 2008 der har kørt omkring 200.000 km. Prismæssigt ligger de meget tæt.
Hvilken af disse 2 ville være det bedste køb? Man kan sige den med få km. har måske haft mange små ture, som slider mere. Den med flere km. kan måske være en bil der har kørt længere ture.
Hvilke meninger er der om dette?
Forventet salgspris hos forhandler ifølge Bilpriser.dk (sortmetal i middel stand)
1.6 SW XR HDI, 5d, 5g, Diesel, St. car (03/2005) 107.000 kr
1.6 HDI SW Performance, 5d, 5g, Diesel, St. car (03/2008) 106.000 kr
Profil slettet
29-11-2012 kl. 17:34
Jeg taler kun om egne erfaringer.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
29-11-2012 kl. 19:56
Johnni Jensen skrev:
Hejsa alle
Jeg har skøjtet lidt rundt efter en anden bil. Jeg har fundet nogle fine priser på en 407 SW.
Der er dog f.eks. 2 hvoraf den ene er en 2005 der har kørt omkring 110.000km og en 2008 der har kørt omkring 200.000 km. Prismæssigt ligger de meget tæt.
Hvilken af disse 2 ville være det bedste køb? Man kan sige den med få km. har måske haft mange små ture, som slider mere. Den med flere km. kan måske være en bil der har kørt længere ture.
Hvilke meninger er der om dette?
Hej Johnni.
Jeg er helt klar i spyttet når jeg siger: tag den nyeste !!
1/ Den nyere har kørt 50000 km årligt - altså gode lange ture som en bil har godt af. Til samme pris får du desuden en bil der er opdateret som en 3 år nyere bil altid vil være det.
2/ Den ældste bil har kørt ca 15000 km om året - altså formentlig rigtig mange dage med bykørsel uden at bilen bliver gennemvarm, måske med nogle få weekend eller ferieture oveni. Der er desuden den fare at der er fusket med kilometertallet der reelt kan være langt større. Du skal her virkelig checke synsrapporter og servicebog for at følge historikken til dørs.
H P
bruger siden
06-01-2004
29-11-2012 kl. 20:40
Jeg er også helt klar i spyttet, som Per, problemet er bare at jeg siger; tag den med lavt km-tal. :-)
Alt er slidt mere på en bil der har kørt dobbelt så langt, sæder, kobling, gearkasse og så videre, og alt med kørselsmønster, og fusk er rent gætværk fra Pers side.
Du skal Iøvrigt altid tjekke servicebogen og synsrapport, alle biler uanset kilometer kan teoretisk være "justeret".
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
30-11-2012 kl. 05:35
Køb du dig en nyere gammel Audi, og hvis det skal være diesel, så findes det ikke bedre end den gamle 2,5 tdi 5 cylindret, den kører og kører og kører.
Hilsen Lars
Profil slettet
30-11-2012 kl. 09:05
H P skrev:
Hej Johnni
Jeg er også helt klar i spyttet, som Per, problemet er bare at jeg siger; tag den med lavt km-tal. :-)
Alt er slidt mere på en bil der har kørt dobbelt så langt, sæder, kobling, gearkasse og så videre, og alt med kørselsmønster, og fusk er rent gætværk fra Pers side.
Du skal Iøvrigt altid tjekke servicebogen og synsrapport, alle biler uanset kilometer kan teoretisk være "justeret".
Nu valgte du vist (ret bevist) at misforstå mit indlæg...
Jeg siger jo ikke at alle biler der har et meget lavt kilometertal er biler som der er fusket med. Men risiko`en er tilstede, og det skal man da undersøge. Det er vist en kendt sag at det er rimeligt nemt at fuske med kilometertælleren - der er mange rendestensforhandlere der tjener til dagen og vejen ved at opkøbe leasingbiler og derefter justere km-tæller.
Det er nok en temperamentssag ... og op til hvad tillid man har til sælger. Jeg ville hellere vælge en bil hvor bilen "beviseligt" har kørt det antal kilometer som både km-tæller, synsrapporter og servicebog godtgører.
Desuden behøver hverken kobling, gearkasse,interiør være mere slidt på en bil der har kørt så mange "varme" kilometer på vejene.
Jeg vil faktisk tro at den ældste bil med færre kilometer vil opleves som mere slidt og træg, for her er koblingen blevet hyppigt brugt i bytrafikken. Masser af gearskifte, accelerationer og nedbremsninger for lyskryds, køkørsel, trafiklys etc. Måske udstødningssystem der allerede er tærret pga kondens ?
Interiør ? Jamen en bil der er 3 år ældre er da lige så ( eller mere ) slidt i kabine da man har haft det samme ( eller flere ) ind/udstigninger af sæderne - og i øvrigt øvrige slidbare daglige håndteringer af bilen.
Det er en ommer .... :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
30-11-2012 kl. 09:40
Per Rasmussen skrev:
Nu valgte du vist (ret bevist) at misforstå mit indlæg...
Jeg siger jo ikke at alle biler der har et meget lavt kilometertal er biler som der er fusket med. Men risiko`en er tilstede, og det skal man da undersøge. Det er vist en kendt sag at det er rimeligt nemt at fuske med kilometertælleren - der er mange rendestensforhandlere der tjener til dagen og vejen ved at opkøbe leasingbiler og derefter justere km-tæller.
Det er nok en temperamentssag ... og op til hvad tillid man har til sælger. Jeg ville hellere vælge en bil hvor bilen "beviseligt" har kørt det antal kilometer som både km-tæller, synsrapporter og servicebog godtgører.
Desuden behøver hverken kobling, gearkasse,interiør være mere slidt på en bil der har kørt så mange "varme" kilometer på vejene.
Jeg vil faktisk tro at den ældste bil med færre kilometer vil opleves som mere slidt og træg, for her er koblingen blevet hyppigt brugt i bytrafikken. Masser af gearskifte, accelerationer og nedbremsninger for lyskryds, køkørsel, trafiklys etc. Måske udstødningssystem der allerede er tærret pga kondens ?
Interiør ? Jamen en bil der er 3 år ældre er da lige så ( eller mere ) slidt i kabine da man har haft det samme ( eller flere ) ind/udstigninger af sæderne - og i øvrigt øvrige slidbare daglige håndteringer af bilen.
Det er en ommer .... :-)
Jeg har ikke bevidst valgt at misforstå noget, jeg er bare ikke enig med dig.
Du og jeg ved jo ikke noget som helst om hvordan de 2 biler er blevet kørt, det kan jo være at 2008éren har kørt rundt med pizzaer på Nørrebro, og 2005éren kun er blevet kørt om søndagen een lang tur på landet (sådan lidt groft karikeret :-).
Prøv at tænk på en taxa ? selvom de sælges når de er 2- 2 1/2 år gamle, så er nogle af dem godt nok trætte. iøvrigt får taxaer også skiftet koblinger og gearkasser, selvom de aldrig bliver kolde.
Det næste er gensalgsværdien, lad os antage at Johnni, kører 80.000km i bilen, hvor nemt tror du det er at få noget for en bil der har kørt 280.000 ?