Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-10-2012 kl. 12:13

Forsikringen træder i kraft i det sekundt, forhandleren indregisterer bilen, på den midlertidige registeringsattest fremgår det, hvor bilen er forsikret (selskabets navn) og om der er kasko eller ej, det kører helt automatisk via centralregistret, så du kan trygt køre i den nye bil, mail eller ej.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-10-2012 kl. 12:43

Claus Johansen skrev:
Mange tak for jeres svar.

Min nysgerrige side undrer mig bare over, at dette kan lade sig gøre - ikke fordi jeg tvivler på jeres svar er rigtige.

Men det vil sige, at jeg kan i princippet indregistrere en bil til et hvilket som helst forsikrings selskab, uden at forsikringsselskabet kan nå at give tilsagn om at de gerne vil forsikre mig og min bil. Og hvis jeg så forårsager en ulykke 5 minutter efter at jeg har fået bilen, så er de ansvarlige for at jeg er forsikret - uden at have haft mulighed for at tage stilling til om de vil forsikre mig og min bil.

Det kunne jo være at dette var min 17. bil, en toptunet muskelbil, og at jeg var em type, der har smadret min egen bil og andres i alle 16 biler jeg har haft før. Atlså på den ene eller anden måde er en uattraktiv forsikringskunde. Men alligevel kan jeg altså "tvinge" ethvert selskab til at forsikre min bil uden deres tilsagn ved blot at lade den indregistrere i deres navn?

Ja, og nej.

Efter det nye digitale motorregister gik i luften, så har selskaberne nogle få sekunder til at svare om de vil have den pågældende som kunde eller ej, de har formentligt en database med "nej-tak" personer, feks. dårlige betalere og den fiktive person du beskriver.

Hvis du , teoretisk, er sådan en person, kan forhandleren ikke indregistere bilen med dig som ejer og IF som forsikringsselskab , du vil blive kontaktet af forhandleren og blive bedt om at vælge et andet selskab.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg