Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 12:16

du kan godt syne bilen 6 mdr. før synsperioden, men du får ikke 2 år 6 mdr. til næste syn, kun 2 når, så jeg ville få sælger til at syne den inden i køber den, betal evt. de 350 kr som synet koster til sælger hvis i køber bilen.

hvis sælger nægter? så find en anden bil som er nysynet eller ihvertfald har over 1½ år tilbage.

mvh
m.a.
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 13:30

Det var i gamle dage at den skulle synes ved ejerskifte, nu køre alle biler over 4 år gamle med synsperioder på 2 år.

Hun skal ikke købe så gammel en bil uden at den er nysynet som minimum og gerne en så udfyldt servicebog så muligt samt anden dokumentation i form af regninger på udført service og rep.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 13:33

mads Andersen skrev:
du kan godt syne bilen 6 mdr. før synsperioden, men du får ikke 2 år 6 mdr. til næste syn, kun 2 når, så jeg ville få sælger til at syne den inden i køber den, betal evt. de 350 kr som synet koster til sælger hvis i køber bilen.

hvis sælger nægter? så find en anden bil som er nysynet eller ihvertfald har over 1½ år tilbage.

mvh
m.a.
www.e-bil.dk

Der er kommet nye regler. Du kan først syne bilen når den er blevet indkaldt.

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 13:48

hvornår ? min sidste bil var fra 12/2005, altså skal den synes 12/2009, jeg købte den i 6/2010 hvor forhandleren indreg. den igen på plader og derfor skal den indkaldes til syn omkring maj / juni 2012 og det blev den, altså 2 år.

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 17:54

mads Andersen skrev:
hvornår ? min sidste bil var fra 12/2005, altså skal den synes 12/2009, jeg købte den i 6/2010 hvor forhandleren indreg. den igen på plader og derfor skal den indkaldes til syn omkring maj / juni 2012 og det blev den, altså 2 år.

Måske jeg misforstår hvad du mener?

Det jeg mener er, at har du en bil med plader, så kan du først syne den, når den bliver indkaldt, hvor man i "gamle dage" kunne køre til syn, et 1/2 år før.

Dette indlæg blev 20-10-2012 18:18 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 18:53

Det passer ikke, jeg skulle sælge min bil for 3-4 år siden og der ville jeg gerne have at den var nysynet og det blev den uden indkaldelse.

Har du ikke et link til hvor det står, da jeg ikke lige kan forstå dette?

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 19:58

Kan det mon være op til den enkelte synshal at bestemme, eller er reglen kommet indenfor de sidste par år?

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 20:05

mads Andersen skrev:
Kan det mon være op til den enkelte synshal at bestemme, eller er reglen kommet indenfor de sidste par år?

Reglen kom omkring juni i år.
Det fik jeg oplyst i synshallen. Jeg kørte nemlig ud med en bil, som ikke var indkaldt endnu.