Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 18:34

Hvordan kan der være 2 år og 5 måneder til næste syn, skal alle biler over 4 år ikke synes hvert 2. andet år?(bortset fra veteran-biler)

Er der et smuthul jeg ikke kender til?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 19:11

Det er mig bekendt også rigtigt.

Så hvornår har han nøjagtigt fået synet bilen sidst? Kunne tyde på at den var synet tidligere end et ½ år før den egentlig skulle . Måske i forbindelse med at tidl ejer har købt den af en forhandler der synede den på et skævt tidspunkt ?
Hvor gammel er bilen i øvrigt ?

I øvrigt er det ret let at finde ud af. Alle bilsyn-hallerne er online på skat`s system idag, og hvis du kører forbi en tilfældig synshal vil de gerne forklare reglerne i detaljer og kan - i forhold til netop din bil - redegøre hvorfor den skal til syn i december.

Dette indlæg blev 18-10-2012 19:15 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 19:40

Emil Jacobsen skrev:
Han sagde, at man kan syne dem et halvt år før, og at den tid så lægges oveni indtil næste syn.

Sådan har det også været indtil for nylig.

Hidtil nu kunne man syne bilen op til et halvt år før den dato, der er udgangspunktet for syn. Det kan man ikke længere, og det lader også til at der er gået lidt "offentligt it-system" i den med indkaldelserne til syn. Måske det er sket i forbindelse med at alle synsoplysningerne er blevet lagt ud på nettet.

Jeg har også lige købt en gammel bil, som først skulle indkaldes til marts, men fordi den på et tidspunkt er blevet synet tidligere er den nu blevet indkaldt til syn nu her. Den er købt som erstatning for en anden endnu ældre bil, som skulle synes til oktober, men skulle pludselig også synes senest ultimo august.

Jeg tror ikke du kan skyde skylden på ham, der solgte dig bilen for to år siden, da dette er noget nyt, men det er da irriterende. Men hvordan har din bil det? Hvis den er til at syne igen og du ellers er glad for den, så er det jo sådan det er.

Vh Anders

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-10-2012 kl. 19:41

Du har købt bilen af en privat, det betyder at det er en handel imellem 2 amatører, i sådan en situation er det din pligt at tjekke bilen og alle oplysninger inden købet, da sælger ikke kan gøres ansvarlig med mindre du kan bevise at han har tilbageholdt oplysninger, hvilket naturligvis kan være svært.
Det bedste råd jeg kan give er; glem alt om sagen. Om syn bilen

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

18-10-2012 kl. 22:07

Det er to år siden, du har ikke selv checket op på tingene, så uanset hvad er du "medskyldig" i fejlen....
Forstår ikke du overhovedet kan få tanken at sælger skulle kompensere dig for noget....
Så glem det, syn bilen og kom videre....

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 23:46

Lidt off-topic: 19.000 for en Golf 3!!! Sælger har vidst gjort en god handel ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

h k

h k
bruger siden
28-07-2003

19-10-2012 kl. 06:15

C S skrev:
Lidt off-topic: 19.000 for en Golf 3!!! Sælger har vidst gjort en god handel ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Der kom så kloge Åge igen. Du ved jo ikke en døjt om, hvordan bilen så ud eller var vedligeholdt. Hvordan ved du at sælger gjorde en god handel?

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2012 kl. 08:44

Enig
En bil fra 1995 kan være alt fra en lig til en guldgrube.
Her er det alm teknisk stand, servicehistorik og tidl ejerforhold der betyder mere for prisen end årgangen.

Men det ville være interessant at se synshistorikken for hvordan bilen var synet før sidste syn i dec 2010.
Der må være et eller andet skævt syn der gør at mekanikeren har et argument ?
Så hvis trådstarter smed et registreringsnummer kan det måske hjælpe videre.

Men - hvorom alting er ....

At man har kunnet køre siden december 2010 i en bil til 19000 kroner er i min verden godkendt, så sælger har formentlig haft rent mel i posen.

Glæd dig over bilen - hvis den stadig er velholdt, så går den vel igennem syn uanset om det er nu eller til juni.

Så enig med de fleste andre . Få den i synshal og kom videre :-)

Dette indlæg blev 19-10-2012 08:45 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2012 kl. 12:13

Hej igen Emil.

Der er i min verden ingen tvivl om at mekanikeren har været i god tro....

Bilen er indregistreret første gang 26.januar 95 og har et "dato-udgangspunkt for kommende syn" pr. maj 1999.
( altså: Kommende syn skal følge 2 år efter med maj som udgangspunkt )

Kommende syn - senest 2005 - 2007 - 2009 er dog fulgt senere på året inden den så pludselig synes december 2010 . Altså ca ½ år før tiden.

Hvis den skal følge det oprindelige dato udgangspunkt, så er næste syn i maj 2013.

En synsassistent kan uden tvivl forklare dig hvorfor det hedder december 2012.