Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2012 kl. 22:34

Nu er det jo efterhånden en gammel bil, og hvis du har fået skiftet mange dele ud nu, så er de jo "friske" og klar til mange km igen. Og småting som aircon og centrallås kan være billige at fikse, eller noget man kan lære at leve med. For i mine øjne er 500 kr om måneden ikke meget i vedligehold på sådan en gammel bil, og på et tidspunkt er det meste skiftet. Og vigtigst af alt, så ved du præcis hvad der er skiftet - det gør du ikke på en brugt.

Så er de væsentlige ting skiftet, ville jeg beholde den og køre den helt ned - og så til den tid benytte mig af en forhandler der giver x antal kroner for den gamle bil.

Men skal det være ny bil til den tid, ville jeg se efter en Fabia med TSI-motor, der passer til jeres behov.

Så for at opsummere mit råd: Behold bilen indtil den ikke kan mere, lev med småfejl, og skift den ud med en ny/næsten ny Fabia til den tid.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 17-10-2012 22:36 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

18-10-2012 kl. 09:58

Er fuldstændig med C S.
Du ved ikke hvad du får for 100-120.000kr, der kan også være mange reperationer, og afskrivningen på en nyere til den pris er større end det beløb du bruger på rep.

Som C S. skriver: Du ved hvad du har, du ved ikke hvad du får.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 19:27

Helt enig også her .

Mange har en holdning om at "vi må da hellere skifte til noget nyere" når der begynder at komme behov for reservedels-udskiftninger.
Jo - men det gør der netop også på en nyere model . Her er der blot ikke skiftet noget endnu i modsætning til ens egen bil der har fået den værste sult for reservedele stillet ...

En solid Octavia med 244000. Jamen - den er jo bare lige blevet kørt til :-))

Vigtigst er at bilen har fået service til tiden gennem årene . At der er brugt en rigtig olie der hindrer koksaflejringer i turbo, dyser og EGR.

Vigtigt er også at man har et værksted som man har tillid til, når der pludselig kommer nogle regninger hen af vejen.
Der findes mange fora`s tilknyttet de enkelte bilmærker. VAG har vist et forum mener jeg ??
Her er der tit en "værkstedstråd" hvor ejere har anbefalinger omkring gode seriøse værksteder, der laver et godt stykke arbejde til en fornuftig pris.

Der er nok ikke noget værre end en gammel bil der er sulten efter kærlig pleje, hvis man har et værksted der blot er ude på at få skiftet så mange dele så muligt til en hamper pris ...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg