Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
17-10-2012 kl. 19:16
Mig bekendt er brugte mellemklassebiler en populær salgsvare.
Held og lykke med salget
H P
bruger siden
06-01-2004
17-10-2012 kl. 19:47
Folk der før købte en bil som din, køber nu en Polo eller hvis det skal være vildt, en Kia Cee'd til 200.000 fra ny af.
I 2008 købte masser af mennesker biler som din med friværdien i deres bolig, den tid er slut, nu er de teknisk insolvente og bange for at blive fyret..
Ovennævnte er selvfølgelig groft karikeret, men sådan er virkeligheden for mange mennesker i dagens Danmark.
Om det er et godt tidspunkt for at handle bil ved jeg ikke, men de penge du har tabt kommer ikke igen, så hvis du er gld for bilen og den passer til behovet, så ville jeg nok ikke sælge nu, afskrivningen vil uden tvivl blive noget mindre de kommende år. Og på mange måder har du jo bil i mange år fremover.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
18-10-2012 kl. 09:22
Der skal tjenes lidt og gives garanti, så meget over 250.000 kr. tror jeg ikke, du kan opnå.
Jeg tror HP ovenfor har ret i, at der er et dårligt tidspunkt for den type bil - så behold den.
Køber du en ny tilsvarende, starter det "lodrette" værdifald jo forfra på den. Det er et spørgsmål om, hvad man har råd til eller prioriterer i sin økonomi.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
18-10-2012 kl. 09:49
Det store verditab har den haft og vil måske kun tabe ydereligere 100.000 de næste 4 år.
Jeg ville kun skifte en sådan bil hvis den slet ikke passede til mit behov mere, eller hvis der var en anden bil jeg slet ikke kunne leve uden.
Hilsen Lars