Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-10-2012 kl. 16:16
Har ikke selv bmw mere, men dem jeg har haft kan sagtens holde forbrug hvis man gør som man skal....Den du henføre til er jo en 2liters motor med turbo....så tror ikke du skal være nervøs for den ikke kan klare de opgivne tal. Bmw plejer ikke at overdrive den slags.....men du ved jo godt det er måden man køre på....Selv i M5 med 10cyl og 507hk kunne man præstere et gennemsnit på små 10km/l og det er squ meget godt når den er opgivet til langt mindre.....
H P
bruger siden
06-01-2004
08-10-2012 kl. 16:30
Måske kører den nye lidt længere på literen, men jeg ville ikke regne med mere i budgettet hvis det var mig (så kan du jo altid blive glædeligt overrasket)
ECE-normen, er en test lavet på et rullefelt = ingen luftmodstand, og uden nogen elektriske "gadgets" tændt og naturligvis uden brug af AC/Klima, og så er bilen naturligvis varm når testen starter :-), hvor tit sker det lige i virkeligheden.
Der er ,uden tvivl, folk som kan få deres biler op på ECE-normen, men det store flertal kører noget kortere.
Dette indlæg blev 08-10-2012 16:35 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-10-2012 kl. 23:06
Poul Damgaard skrev:
Takker for svarene! Personligt regner jeg med at man altid skal trække lidt fra de opgivne tal. Spørgsmålet er jo så bare altid hvor langt man ender med at komme væk fra de opgivne tal. Kører diesel BMW idag, men kører egentlig ikke nok kilometer til at retfærdiggøre dette. Dog vender man sig til at ikke skulle tanke så tit.....så skal lige vende mig til tanken om evt. at skulle tilbage i en benziner igen..:-)
Mig bekendt køre Bmw's forbrugstal på 2/3 landevej vist med 90km/t og en 1/3 bykørsel.....Det HP snusede i omkring 328 kan man ingenlunde regne med idag. Det er mange år siden der var 328 sidst og det var 6cyl. Det kommer jo meget an på dit kørsels mønster og om du køre bilen rigtigt til....det vil tage imellem 15-20.000km indememn du kan regne med at den er kørt ordentligt til. Men ofte indfinder de gode tal sig før....men det at du har 4cyl og denne "dobbelt" turbo, hvor den ene kun bruges i bunden og den anden i top, gør at du kan køre rimeligt frisk og få gode tal også. Man kan ikke sammen ligne med 6cyl. Men tror ikke du bliver skuffet....Test viser at det er en kanon maskine de har fået bixet sammen, og sikke respons den har. Om du køre 12 eller 14 eller 15 i snit...tjae måske lidt ligegyldigt.....det handler i høj grad om at have det lidt sjovt ikk. For ellers kan man ligeså godt vælge en 320i...så lidt koster det jo med de ekstra heste....men klart man skal ville betale for det. Men en køremaskine uden lige er det. Du kan evt henvende dig til forhandler af bmw og høre om de har fået feed back fra kunder om forbruget. Men sparker du ikke til den køre den langt, men bruger du under og overladning på engang dvs fuld skrue, er ve nok på 10km/l. Men vi lever jo kun denne ene gang så hvorfor ikke......
Profil slettet
09-10-2012 kl. 10:16
T Nielsen skrev:
Mig bekendt køre Bmw's forbrugstal på 2/3 landevej vist med 90km/t og en 1/3 bykørsel.....Det HP snusede i omkring 328 kan man ingenlunde regne med idag. Det er mange år siden der var 328 sidst og det var 6cyl. Det kommer jo meget an på dit kørsels mønster og om du køre bilen rigtigt til....det vil tage imellem 15-20.000km indememn du kan regne med at den er kørt ordentligt til. Men ofte indfinder de gode tal sig før....men det at du har 4cyl og denne "dobbelt" turbo, hvor den ene kun bruges i bunden og den anden i top, gør at du kan køre rimeligt frisk og få gode tal også. Man kan ikke sammen ligne med 6cyl. Men tror ikke du bliver skuffet....Test viser at det er en kanon maskine de har fået bixet sammen, og sikke respons den har. Om du køre 12 eller 14 eller 15 i snit...tjae måske lidt ligegyldigt.....det handler i høj grad om at have det lidt sjovt ikk. For ellers kan man ligeså godt vælge en 320i...så lidt koster det jo med de ekstra heste....men klart man skal ville betale for det. Men en køremaskine uden lige er det. Du kan evt henvende dig til forhandler af bmw og høre om de har fået feed back fra kunder om forbruget. Men sparker du ikke til den køre den langt, men bruger du under og overladning på engang dvs fuld skrue, er ve nok på 10km/l. Men vi lever jo kun denne ene gang så hvorfor ikke......
Fuldstændig enig - der er gået alt for meget leverpostej i den, og om bilen kører 12 eller 15 på literen er ikke ligefrem det der vælter budgettet, hvis man har et normalt kørselsmønster.
Så køb bilen hvís det er den du vil have, og skid på gensalgsværdi, brændstofsøkonomi og nyd bilen :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
09-10-2012 kl. 10:51
CS har ret, når vi er oppe i den prisklasse gør 3 km/l hverken til eller fra, så køb den bil du synes bedst om :-)
Dette indlæg blev 09-10-2012 11:07 redigeret af dets forfatter.