Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
01-10-2012 kl. 19:38
Hold dig længt væk fra dette bilmærke det er en lortebil.køb i stedet en tysk eller en japansk bil.
Profil slettet
01-10-2012 kl. 19:57
kenn christoffersen skrev:
hej mach.
Hold dig længt væk fra dette bilmærke det er en lortebil.køb i stedet en tysk eller en japansk bil.
Hvordan begrunder du dette? Fordi tyske og japanske er fejlfri? Langt fra! De franske er fuldt ud på højde med de tyske og japanske rent kvalitetsmæssigt, bygningsmæssigt og konstruktionsmæssigt - på nogle punkter endda bedre.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
01-10-2012 kl. 22:50
K K skrev:
Ja hvis man er ligeglad med hvordan det lyder når døre olign. lukker er de franske vel lige så gode som de tyske :-)
Der er ingen bilmærker der er fejlfrie, men jeg ville til hver en tid aldrig vælge fransk.
Jamen det er da flot, Papnæse.
Behold du blot din sterile, revisorgrå VAG model, så køber vi andre biler med sjæl og spræl i designet :-)
Profil slettet
01-10-2012 kl. 22:53
Peter Nielsen skrev:
Hej,
Jeg tror da Tyske biler er ved at komme meget godt med kvalitet mæssigt, men lige frem at skrive Tyske biler er bedre det er da vist en overdrivelse.
Jeg vil så mene at det er lige omvendt - "tysk kvalitet" er ikke hvad det har været, og specielt VAG har været plaget af mange fejl og faldende kvalitet siden midt 90'erne.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
02-10-2012 kl. 10:04
Th D skrev:
Jamen det er da flot, Papnæse.
Behold du blot din sterile, revisorgrå VAG model, så køber vi andre biler med sjæl og spræl i designet :-)
"Spræl i designet" er jo nok op til den enkelte at definere, men jeg har godt nok aldrig hørt at franske biler skulle have sjæl. Eller, det skulle da kun lige være deres viljestyrke til at trække folk i nødsporet ;-)
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
02-10-2012 kl. 11:02
mach3 mach3 skrev:
hej,
er der nogen som har købt den nye peugeot 208 som kan dele erfaringer ud? hvordan kører den, har den nogen børnesygdomme og hvilken rabat kan man regne med at opnå på en 1.6 hdi 92hk til 195.000kr listepris?
Som du kan se var det et "farligt" spørgsmål. Forvent ikke seriøse svar i dette forum.
Profil slettet
02-10-2012 kl. 11:18
T i
bruger siden
17-06-2006
02-10-2012 kl. 11:21
mach3 mach3 skrev:
hej,
er der nogen som har købt den nye peugeot 208 som kan dele erfaringer ud? hvordan kører den, har den nogen børnesygdomme og hvilken rabat kan man regne med at opnå på en 1.6 hdi 92hk til 195.000kr listepris?
Ok, tråden kører da helt af sporet! Måske man skulle koncentrere sig om trådstarters spørgsmål og lade mudderet ligge
Har den ikke selv så ingen råd om modellen.
Men med hensyn til rabat ville jeg forvente i omegnen af 15k +/- på en bil i den prisklasse, afhængig af efterspørgsel/lager/forhandlingsevner etc.
Kasper Blem Malling
bruger siden
02-09-2012
02-10-2012 kl. 11:50
Mht. til kvalitet, er der ikke meget negativt. Nogle påstår at kvaliteten ikke er på højde med tyske biler, men jeg tror det er en gammel novice. Kabinen føles lækker, flotte samlingen, ingen knirken osv. Det er ikke en Audi/Mercedes til +500.000,- men til prisen synes jeg at Peugeoten levere hvad man kan forvente og lidt til!
Køreegenskaberne er sublime, så selv motoren er dejlig. Støj i kabinen er næsten ikke eksisterende, selv ikke ved motorvejshastighed på 130 km/t. Det eneste der springer i øjenene er Gearkassen, der ikke er så skarp som konkurenternes, men for mig overskygger det ikke alle de positive sider!
Jeg kan med god samvittighed anbefale bilen!
Mvh
Kasper
Profil slettet
02-10-2012 kl. 20:37
nu tager vi den fra starten igen. hr mach3 har spurgt om en 208 er en god bil der kan anbefales .
I søndags gik jeg ind en peugeot butik for at se hvad det er for et produkt de sælger.
satte mig ind i den og tog fat i gearstangen , det første der falder i øjene er hvor slasket og løs geaqrstangen er,altså det er en helt ny bil det er ikke noget som jeg tænder af på dernæst sædet som er helt forkert lavet i polstringen det føles som at sidde ovenpå sædet ikke i det.så er der instrumenterne som har alt for små tal.
dernæst der hvor sædevarmekontakten sidder,den sidder på siden af sædet hvor jeg ikke kan se om det er tændt elller slukket. så er der selve bilen-
ja dette mærke har voldt kvaler for et utal af ejere som er taget i røven af værkstedet som ejer af en peugeot som min far var han har haft en 404 405 504 605 ialt 7 stk fra dette firma. alle sammen fyldt med de mærkeligste fejl.lige fra gearstangen som faldt ud af bilen under kørsel til sideruder som faldt ned i døren peugeot 604 når de blev betjent fra kontakten.504 med ratgear hvor gearte satte sig fast i motorrummet imellem 3 til 4 gear.soltag som åbnede ved accelration og lukkede ved opbremsning.åga dåreligt låsemekanisme.
Jeg selv har haft 607 og 406 og 307.
607 3,0 kostede en formue i værksted selv efter 45000km ca hvor de påstod bremserne var slidt helt ned.abs system gik amok. elsæder som ikke virkede.og hvad ved jeg.
så er der 406 1,8 benzin som egentlig var rimelig utæt ved bilvask i vaskehal.lygtepærer som sprang i en uendelighed.
peugeot 307 1,6 diesel 2005 rigtig lortebil kæmpe regninger fra værksted elsystem som strejker i frostvejr el pærer som springer sidevindsfølsom.sporing af dæk, rystende styrertøj,et bagsæde som kræver at forsædet rykkes frem hvis det slås ned
ellers er der ikke er plads til føren ,derfor er stcar udgaven længere
hvis der er flere som stadig vil købe en peugeot er der ikke med min anbefaling.de laver stadig noget LORT.
Jeg er sikker der er mange som kan fortælle masser af historier afr lignende karakter.
som bilkøber forventer jeg en rimelig driftsikkerhed.
Jeg vil under ingen omstændigheder anbefale sådan en bil til et medlem som spørger.hvorfor skulle jeg det. ???
en renault kan jeg heller ikke anbefale den er lige så dårlig megane fra 2001.også lortebil.
Dette indlæg blev 02-10-2012 20:42 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
02-10-2012 kl. 20:47
Jeg tror ikke på at man køber en bil og ved at den går i stykker og skal laves for mange tusind kroner. I har købt bil udfra nogle andre grunde og det er hvad de fleste mennesker gør og nogle er uheldige og andre kan køre 400.000 km med kun service.
Det kan skyldes selve bilen men det kan bestemt også skyldes dem som bruger bilen, der gør at den går i stykker.
Jeg ser dagligt hvordan folk køre over bump med 30-40 km/t hvor jeg er nede i omkring de 20 km/t, det ødelægger undervognen og hvem får skylden? det gør bilen da.
Eller hvor tit ser man ikke folk dreje om hjørnet med al for høj fart, i stedet for at trille rundt i svinget og dermed skåne undervogn og dæk, og jeg kunne blive ved med at finde eks. på forkert brug af bilen.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
02-10-2012 kl. 20:50
Jeg ville da helt klart kigge nærmere på den nye lækre Toyota Yaris Hybrid, den koster lige under 200.000 kr i basis udgaven.
Profil slettet
02-10-2012 kl. 21:15
Jeg har læst dit indlæg.og vil anbefale dig at tænke dig grundigt om mht valg af 208 igen.de er godt nok smarte at se på men den kan blive dyr for dig og du vil ærge dig.jeg tror ikke de er blevet bedre med tiden.og det er med de erfaringer min far og jeg har haft.
regn ikke med en diesel kører meget mere end 22km pr ltr.husk også at undersøge hvad partikelfilteret koster at udskifte.det kan blive dyrt.hvis der tilstopper.jeg har en bil uden og det er jeg glad for.
det er min bedste anbefaling til dig.held og lykke.
kh kenn,c
Profil slettet
02-10-2012 kl. 23:09
kenn christoffersen skrev:
Hej hr mach 3
Jeg har læst dit indlæg.og vil anbefale dig at tænke dig grundigt om mht valg af 208 igen.de er godt nok smarte at se på men den kan blive dyr for dig og du vil ærge dig.jeg tror ikke de er blevet bedre med tiden.og det er med de erfaringer min far og jeg har haft.
regn ikke med en diesel kører meget mere end 22km pr ltr.husk også at undersøge hvad partikelfilteret koster at udskifte.det kan blive dyrt.hvis der tilstopper.jeg har en bil uden og det er jeg glad for.
det er min bedste anbefaling til dig.held og lykke.
kh kenn,c
Nu stopper det jo kun til, hvis man ikke kører den rigtigt. Ligeledes kan en PUG diesel nemt komme LANGT over 22 km/l, hvis man igen kører den rigtigt.
Mvh C S
www.e-bil.dk