Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2012 kl. 21:39

Stop nu med det franske mærkekrig, ja din bil har fejl, den kan være fra en årgang hvor netop Peugeot var plaget af mange fejl? VW var plaget af rust da de overgik til vandige lakker i start 90`erne og de næste 8-10 år frem.

Sådan kunne man blive ved, en Renault fra 2004-2005 har mange flere fejl end en 2006 og frem, da Renault fik rettet grundigt op på kvaliteten.

Så stop nu med at ligge alle franske biler for had, det er heller ikke alle indvandre det er terrorister vel ?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2012 kl. 17:39

mads Andersen skrev:
Stop nu med det franske mærkekrig, ja din bil har fejl, den kan være fra en årgang hvor netop Peugeot var plaget af mange fejl? VW var plaget af rust da de overgik til vandige lakker i start 90`erne og de næste 8-10 år frem.

Sådan kunne man blive ved, en Renault fra 2004-2005 har mange flere fejl end en 2006 og frem, da Renault fik rettet grundigt op på kvaliteten.

Så stop nu med at ligge alle franske biler for had, det er heller ikke alle indvandre det er terrorister vel ?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Nej Mads, det er ikke mærkekrig som Martin skriver om! Men Peugeot har desværre stadigvæk problemer med elektronikken.

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2012 kl. 18:19

Hans bil er fra 2000, altså 12 år gammel, jeg kender ikke mange biler som bare køre uden problemer i 12 år.

Martin må jo beskrive hvornår problemer opstod, var det efter 1 år eller 10 år.?

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2012 kl. 22:30

Så godt ord igen Martin, jeg har så læst dit indlæg med andre briller end dem de er skrevet med ;-)

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2012 kl. 22:43

Helt sikkert og der er der sikkert også en mærkekrig eller 2....måske ;-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

10-09-2012 kl. 05:50

For at blande mig lidt i debatten.
Jeg havde en Toyota Picnic fra 98. Den spiste forlygtepærer som bare pokker, og det var lige meget hvilke fabrikat pærer det var. Ergo en dårlig bil.
Men andre med samme bilmodel har ikke samme problem. Ergo god bil.

Jeg tror at vi (mennesker) nogele gange er meget hurtige til at generelliserer.

Hilsen Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-09-2012 kl. 10:13

Ja, det er lidt lissom at sætte ild til en krudttønde, når Franske biler bliver kritiseret :-)

Heldigvis er det de færreste der tager sig af disse fordomme, Peugeot er igennem en lang årrække iblandt Danmarks mest solgte biler, så HEEEELT galt er det nok ikke :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

11-09-2012 kl. 05:36

H P skrev:
Ja, det er lidt lissom at sætte ild til en krudttønde, når Franske biler bliver kritiseret :-)

Heldigvis er det de færreste der tager sig af disse fordomme, Peugeot er igennem en lang årrække iblandt Danmarks mest solgte biler, så HEEEELT galt er det nok ikke :-)

Jeg har ikke noget imod franske biler overhovedet, men at fordi de er blandt de mest solgte, så må de nødvendigvis også være gode, holder ikke.
Se blot i 80erne, da var Skoda 105 blandt de mest solgte biler herhjemme, ikke fordi den var god, men fordi den var billig.

Hilsen Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-09-2012 kl. 22:27

@Lars, Skoda var ganske rigtigt Danmarks mest solgte bil, så vidt jeg husker i 1984, der blev solgt helvedes masse 105 og 120-modeller, det år, men de forsvandt på salgslisterne lige så hurtigt som de kom frem, fordi det var en møjspand, det var kun een karosseritype at vælge imellem, du kan på ingen måde sammenligne det med Peugeots salgssucces, tænk på hvor mange 405, 406 og 407 der er solgt, det er sgu da ikke fordi de er billige, de har alle dage kostet ca. det samme som andre biler i job-klassen som feks. Opel Vectra og nu Insignia. Derudover så er deres 205,206 og 207-serie som lige siden Skoda 105 tiden OG frem til nu har ligget meget højt på salgslisten, behøver jeg at nævne hvor mange 306 & 307 der er solgt ?
Simca 1307 @ 1308 var også en gang en storsælger, men Simca er også væk, Peugeot derimod vil også være een af Danmarks mest solgte biler om 10 år.

Bare til Info, så kører jeg IKKE Peugeot :-)

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

11-09-2012 kl. 23:09

ja, der kan man se, min 307 HDI fra 2005 runder 146.000 unden skift af andet end sliddele. Dog skiftet kobling efter 65.000 men på kulance, så....................

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2012 kl. 23:26

H P skrev:

Bare til Info, så kører jeg IKKE Peugeot :-)

nææh, men det er tæt på - med mindre du da ikke længere kører C5 ;)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

12-09-2012 kl. 05:38

H P: Jeg håber ikke du misforstod mit indlæg med Skoda.
Det jeg skrev var at bare fordi noget sælger godt betyder ikke at det er godt.
Jeg skrev ikke noget om at Peugeot eller andre "Franske" biler ikke er gode biler, man ser da mange også ældre biler fra Frankrig.

Jeg syntes også at mange af de franske modeller er meget pæne, så intet negativt herfra.

Hilsen Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-09-2012 kl. 08:14

@ AR, ja det er tæt på, godt husket :-)
@ Lars, jeg misforstod vist ikke dit indlæg, min pointe er bare at når et bilmærke ligger højt på salgslisten år efter år, så må der alt andet lige være mennesker der køber produktet igen og igen, så kan det nok ikke være HELT så slemt som nogle vil gøre det til.

P.s kl. 05.38 ? Står du tidligt op, eller går du sent i seng :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

12-09-2012 kl. 18:01

Jeg står op kl ca 04.45 for at komme på arbejde.
Kører hjemmefra kl ca 05,50.

Jeg tror ikke der er nogle af de kendte mærker der skiller sig væsentligt ud kvalitetsmæssigt i vore dage. (hverken godt eller skidt)

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2012 kl. 21:37

hej.

Nu er det sådan at jeg er opvokset med en far som elskede franske biler hvilker han måtte bøde for med smukt design og elendig kvalitet.men du kan jo købe 2 biler så er der MÅSKE en af dem som virker.

mvh kenn,c