Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
08-09-2012 kl. 09:24
Hvis du kører med hovedet under armen ( alt for stærkt og alt for tæt) så er sikkerhed meget relevant, men hvis du er meget vågen og forudseende i trafikken, så undgår du ulykkerne og bilens sikkerhed er mindre relevant.
Selvfølgelig kan man komme ud for ulykker, men agtpågivenhed er i mine øjne bedre end 6 stjerner.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
08-09-2012 kl. 20:48
En bil i Mondeo/Passat størrelsen med 3 stjerner er lige så sikker som en mikrobil med 5 stjerner.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
11-09-2012 kl. 05:49
K S skrev:
Det er der ingen garanti for:http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY
Selvfølgelig er der ingen garanti, men en stor bil med 3-4 stjerner er stadig mere sikker ved en påkørsel bagfra, end en lille bil der har fået den 5 stjerne fordi den har selealarm, og selv kan bremse ned fra 30 km/t.
Hilsen Lars
Profil slettet
11-09-2012 kl. 07:14
Se hvor sikker din bil er, baseret på virkelige ulykker.
Profil slettet
11-09-2012 kl. 09:39
Den vogn der knalder ind i siden på bilerne i testen kører jo i en totalt ret vinkel ind i siden, hvis man forestillede sig at den kom i en XX graders vinkel, ville resultatet så ikke være anderledes? (læg mærke til ?, jeg ved det ikke, jeg spørger)
Profil slettet
11-09-2012 kl. 10:33
K S skrev:
Du har sikkert ret et stykke henad vejen, men testen er forsøgt lavet, så den er så repræsentativ for virkelighedens ulykker, som muligt. Samtidig justeres såvel test som krav jævnligt, så sammenlagt betyder det - alt andet lige - at nutidens biler er markant sikrere end fortidens, hvilket du f.eks. også kan se på den video, jeg linker til højere oppe.
Den video har jeg pr. eget initiativ set inde på YT og det er lidt patetisk når alle de Volvo-fanatikere tuder fordi deres Volvo blev annihilated af den bette Renault, fordi de ikke kan få ind i kraniet at der sker rigtigt hurtigt noget på det område.