Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
29-08-2012 kl. 18:39
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
29-08-2012 kl. 19:54
15 km pr liter er da ret godt syntes jeg det er jo en ret stor bil.min egen vw passat kører ca 17 km pr liter og det er jeg selv godt tilfreds med.
mvh kenn
Profil slettet
30-08-2012 kl. 08:59
ove georgsen skrev:
Nu skriver de at den kan køre 22,2 km pr liter til blandet kørsel så forventer man ikke en bil der kører ca 15 km pr liter til blandet kørsel.Nu er det jo ikke en bil man kører ræs i.Købte den i god tro på at den kunne køre langt på literen.
Sådan er det med stort set alle biler - man skal virkelig tænke over sin kørestil, og jeg tror ikke det er umuligt at få den op over de 22 km/l.
For at udelukke andre faktorer, så fyld bilen helt op med diesel, og kør så en tur på mindst 100 km på landevej med 90 km/t - med så få stop som muligt, og så flydende kørsel som muligt. Så fylder du den op igen, og regner ud hvor langt du har gået på literen. Og mon ikke den viser sig at have gået rigtig langt på literen.
For lige så snart at der kommer den mindste smule bykørsel og motorvej med mere end 110 km/t, så dræber det forbruget. Det kan jeg selv se når jeg har haft campingvognen på slæb over kort afstand, fx 20-30 km. Så ligger mit slutforbrug væsentligt under det normale, selvom det kun er få km.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
31-08-2012 kl. 09:01
Profil slettet
31-08-2012 kl. 10:41
Henrik Jensen skrev:
Du kan altid gå ind på www.spritmonitor.de og se, hvad andre kører i din bil.
Det er godt nok en benzinmotor, men jeg oplever, at jeg kører 20% længere på literen, når jeg kører mellem Aarhus og Aalborg med 110 km/t, end når jeg kører de sævanlige 25 km kombineret landevej, motorvej og bykørsel.
Det er, som Jess skriver, helt utroligt, hvad kørselsmønster, hastighed, dæk, vægt m.v. gør for benzinøkonomien.
Men du er bestemt ikke den eneste, der er skuffet over benzinøkonomien i en nyere bil. Min gamle Peugeot 306 1,6 benzin kører altid ca. 5%-10% længere på literen end angivet, mens min 2011 Hyundai I10 1,2 gennemsnitligt kører 20-25% kortere på literen end angivet.
Jeg kan også genkende billedet med at køre væsentligt længere på literen end den er opgivet til. Nogle biler har en del lettere ved det end andre, men det er skam ikke umuligt.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
31-08-2012 kl. 15:07
Som andre skriver så har brændstoføkonomien meget med kørestilen at gøre , og Ove skriver at han hovedsaglig kører landevejskørsel, så den burde gå omkring de 20.
Jeg selv har lige tanket i Onsdags, og på den tankfuld kørte jeg ca 18,4km/l (1140 km : 62 l diesel) i en 17 år gammel Audi A6 2,5 tdi.
Mit største problem er 4x 2190 kr i vægtafgift om året.
Hilsen Lars