Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2012 kl. 21:31

Kroner og øre, kan det ikke betale sig, der skal du op over 25.000 km årligt gerne mere.

En Diesel som er brugt og kun har kørt ca. 5000 - 10.000 km ville jeg ikke hoppe på, den er sikkert kørt mange koldstarter og korte ture, måske som demobil eller af forhandleren selv ?

De 43 km dagligt er lige på grænsen til en diesel hvis du spørger mig.

Hvis det er økonomi du går op i, hvorfor så vælge så stor en bil? er der en grund til dette ? ellers kunne en Toyota Yaris hybrid til 200.000 kr måske være en god pendlerbil for dig ?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2012 kl. 21:37

Som Mads er inde på - dieselmotoren vil kunne leve sundt - men husk den skal have en gang tæsk og køres som en benzin'er, og ikke ligge og lulle i tomgang hele tiden. Og småture er døden for en diesel, men dette lader det til at I holder på et minimum.

Rent økonomisk vil der ikke være den største forskel - men udvalget af demo dieselbiler er enormt, så sørg for at få et pænt afslag.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-08-2012 kl. 08:16

Hel Peter.
Jeg ville helt sikkert også vælge en diesel.
Du kan ikke få et entydigt svar herinde, men jeg har selv kørt 1,6 HDi i en del år, og jeg kører selv ca. 20.000 årligt, og har ikke haft problemer med tilsodning af nogen art.
Personligt syntes jeg også at en dieselbil kører langt bedre, den trækker langt bedre, og så er den mere støjsvag, grundet gearingen ( lavere omdr ved motorvejskørsel).
Forskellen på HDi 110 & 112 er en let opdatering af motorens software, 112eren kører lidt længere på literen ( på papiret) og har 2 hk mere, jeg tvivler dog på at du vil kunne mærke forskel på de 2 motorer i praksis.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2012 kl. 09:04

Det er rigtigt at man ikke mærker om der er 110 (som vistnok i virkeligheden er 109) eller 112 hk, men den opdaterede version yder 270 nm ved lidt lavere omdrejninger end den gamle versions 240 nm, og det kan altså godt mærkes. Kører selv med den gamle version, og mærkede det tydeligt en dag jeg prøvede en tilsvarende bil med den nye motor.

Desuden er den opdaterede udgave 8-ventilet, hvilket efter min mening har hjulpet på gangkulturen og så slipper du også for det system på den gamle hvor tandremmen trækker den ene knastaksel, som via indvendig kæde i topstykket trækker den anden knastaksel - dyrt at fikse, hvis kæden bliver dårlig, hvilket er sket for enkelte ejere. Ikke for at male fanden på væggen, men når nu den nye variant også er mere lydsvag og smidig, så ville jeg da gå efter den, hvis budgettet rækker :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg