Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2012 kl. 18:03

Jeg har prøvet samme motor og bil i går - så jeg vil da vælge at bygget indlægget lidt op som dit :-)

Jeg må sige at jeg er positivt overrasket over hvor god samlekvalitet der er i bilen, og materialerne virker også til at være lækre at røre ved.
Styringen er jeg heller ikke den største fan af - den er god i sport, men i komfort og normal syntes jeg den er alt for slasket, og man har ikke en speciel god føling med vejen. Men det hjælper sports-indstillingen på, og jeg er faktisk overrasket over hvordan det ændrer bilen.

Og ved en næsten vindstille dag og med 130-140 på motorvejen ligger den rigtig stabil - en af de bedste i klassen.

For en bil i den klasse vil jeg vurdere den således:

Agilitet: 6/10 - Meget komfortabelt sat op, men undervognen er lidt for hård til min smag for en bil i den klasse.

Støj: 8/10 - godt afdæmpet, dog lidt støj fra hjulkasser i regnvejr. Bedre en Golf 6.

Kvalitetsfornemmelse: 9/10 - bløde materialer og en kabine der virker godt skruet sammen. Ingen knapper der føles bløde, og alt har den rigtige modstand.

Sæder: 7/10 - Ikke en bil man sidder i, men sidder på. Men når sæderne bliver siddet til, sidder man nok mere komfortabelt. Sikkert gode langturssæder, dog dårlig lændestøtte.

Design: 10/10 - Jeg syntes det er den flotteste bil i Golf-klassen - virkelig harmonisk.

Så samlet set: Ikke helt så underholdende som Focus eller Astra, men i dette segment er det alsidighed, plads og komfort der er vigtigt. Her er Cee'd milevidt foran Golf og de andre. Dog er motorudvalget ikke så spændende..

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg