Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
16-08-2012 kl. 13:43
Vi har et par i den ene bil, og de gør det udemærket. De kan ikke sammenlignes med mine xenon-lygter, men jeg er virkelig overrasket over deres lysudbytte!
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
16-08-2012 kl. 14:25
En del billige "T-Hansen" pærer lyser rigtig kraftigt, men sender lyset alle mulige steder hen istedet for på vejen, så det kan ikke anbefales.
Kører selv med Osram Night breaker plus, de er ganske gode.
Dette indlæg blev 16-08-2012 14:26 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
16-08-2012 kl. 14:41
Så vidt jeg forstår, så er det da PARABOLEN, der sender lyset i en bestemt retning, og ikke pæren.
Er det ikke kun hvis pæren er monteret forkert, at den lyser i en "forkert" retning ?
Profil slettet
16-08-2012 kl. 18:36
Mvh C S
www.e-bil.dk
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
16-08-2012 kl. 18:47
Hilsen Lars
Profil slettet
16-08-2012 kl. 19:46
Rune Jensen skrev:
I følge detailforskrifter for køretøjer under §6.03.006
Nummerpladelygte
a) skal afgive lys af hvid farve, og
b) skal belyse den bageste nummerplade således, at denne er læselig mindst 20 m. bag køretøjet.
Så hvis du kan få en LED til at passe ind i fatningen hvor den originale pære skulle sidde, og den opfylder de krav der er, så kan jeg ikke se hvorfor der ikke må bruges LED-pærer, da der ingen krav er om hvilken måde en pære skal fungere på.
Det er så vidt jeg ved, kun med nærlys at der er specielle krav når der bruges gasudladningslamper/pærer.
Det lyder godt - så er der ikke noget at frygte :-)
De er skam allerede monteret i begge biler - det er bare godt at få bekræftet at det ikke giver bøde. For de er jo en del kraftigere, og oplyser endda vejen.
Men godt ser det ud ;-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
16-08-2012 kl. 22:00
http://www.fyens.dk/article/562227:Bil--baad--camping--Spar-ikke-paa-paeren
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE658792/billige-bilpaerer-dumper-paa-stribe/
"
Billige halogenpærer til bilen er noget bras.
Så firkantet er konklusionen af en tysk test af 18 forskellige halogenpærer. Kun to mærker slipper fra testen med et 'godkendt’, og det er Philips og Osram. Alle andre dumper i det tyske bilblads Auto Bilds test, der er gennemført sammen med lysteknisk institut ved universitetet i Karlsruhe."
Så det kan godt betale sig at købe pærer i fornuftig kvalitet.....
T i
bruger siden
17-06-2006
17-08-2012 kl. 21:19
Eksempelvis fra diverse testinstitutter etc. som udfører kontrollerede tests af pærer?
Alle de test jeg har læst viser entydigt at kvalitetspærerne lyser bedre/mere præcist, oplyser større (relevant) område etc. hvorimod mange af de billige pærer måske nok lyser meget, men ikke lyser de rigtige steder, blænder etc.
Det er jo ikke et spørgsmål om kun at opfylde lovens (mindste) krav.
Det vi taler om er de bedste pærer.
Eksempelvis et par Osram Night breaker plus kan jævnligt købes for 150-200kr for et sæt, så er der i min bog ikke det store at være i tvivl om....