Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 16:26

Kan du leve med at det er en ældre bil og sikkerheden er dårligere end i den nyere Focus, så ville jeg helt sikkert smide de 15.000 kr efter Corollaen løbende.

En ny kobling til en Focus koster sikkert over 5000 kr, så er du allerede oppe på 20.000 kr og en bil der har gået 200.000 km kan fejle lige så meget som en der har gået 300.000 km.

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 16:51

Jeg er enig med Mads: Nok får du en nyere bil, men den Focus har kørt en del km, og den lider også af rustproblemer som den ældre Rolla E10. Og en kobling er ikke helt billig, og som du selv nævner - så er det småting din Corolla fejler.

Så jeg ville helt klart beholde den, da den vil være billigst at reppe på løbende, og til sidst smide ud. For med 15k kommer du alligevel ret langt med reperationer på Toyota'en.

Så hellere få den synet og kør den gennem vinteren - evt. længere, hvis den ikke er rustet helt op. Så kan du skrabe lidt mere sammen til en fornuftig bil til den tid.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 17:11

Du må endelig ikke smide den væk når den er udkørt, den kan være op til 40.000 kr værd som nogle forhandlere vil give for den hvis du køber en bil hos dem :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 17:42

Det ændrer da noget, synes jeg.. uden at kende de to specifikke biler (altså din og den du kan overtage, ikke corolla og focus generelt), så er man jo næsten altid tilbøjelig til at tænke om gamle biler: "man ved hvad man har, ikke hvad man får".

Så jeg er tilbøjelig til at give de andre ret :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 19:53

Off topic.

Jeg er nu sikker på at din bil ikke er 100.000 kr værd. den er 8 år gammel og har sikkert kørt over 200.000 km.

Måske står den til det hos en forhandler, men du får ikke 100 K for den ved et salg.

jeg kan nu godt forstå at du vil beholde den, for den er rigtig lækker med en super komfort.

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 20:27

mads Andersen skrev:
Off topic.

Jeg er nu sikker på at din bil ikke er 100.000 kr værd. den er 8 år gammel og har sikkert kørt over 200.000 km.

Måske står den til det hos en forhandler, men du får ikke 100 K for den ved et salg.

jeg kan nu godt forstå at du vil beholde den, for den er rigtig lækker med en super komfort.

Jeg vil men den burde gå for 75-80k hvis man sammenligner med andre der har kørt omkring de 200k

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 20:55

Præcis ;-)