Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 15:41

Det er ikke så længe siden at det har været oppe og vende her på siden, og googler man problemet, ser man at dette ikke er et ukendt problem på trillingerne.

Men 50.000 km er alt for tidligt, og dette burde kunne ordnes pr. kulance. Så jeg ville prøve en anden forhandler, hvis din forhandler siger at det ikke kan lade sig gøre.

Men uanset hvad, så kan det gøres væsentligt billigere end 7-8k.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 16:39

Så kan man jo spørger sig selv hvorfor det lige er Toyota Aygo med deres 3 års garanti som er den bedst sælgende af de 3 tvillinger.

Så havde du ikke haft et problem nu ;-)

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 17:36

mads Andersen skrev:
Så kan man jo spørger sig selv hvorfor det lige er Toyota Aygo med deres 3 års garanti som er den bedst sælgende af de 3 tvillinger.

Så havde du ikke haft et problem nu ;-)

Det indlæg hjælper jo ikke manden nu...

Sidst det var oppe at vende her på forum (med en C1) tjekkede jeg prisen på den samlede enhed (manifold/kat.) og den kostede næsten 8000,-

Hvis man har mod på fx. ebay eller thansen fåes de til noget andre priser (ved dog ikke noget om kvaliteten på disse):

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=peugeot+107+catalytic+converter

http://www.thansen.dk/product.asp?c=7437655560&n=-1144331599&pn=-956811019
Personligt ville jeg køre til en uautoriseret mekaniker (fx. Automester eller lignende) og få dem til at enten forsøge med en svejsning igen eller sætte en uoriginal i fornuftig kvalitet på. Det kan kun blive billigere, og du er fri for at smide penge efter et værksted, der alligevel ikke gider at hjælpe dig :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 18:00

Det gør det naturligvis ikke, men hvis du har 3 ens biler hvor du får 1 års mere garanti og hvor prisen ikke er meget dyrer, hvorfor så vælge den med dårligst garanti ?

En billig er jo ikke lavet af de bedste og mest holdbar matarialer og de går derfor hurtigere i stykker end eks. en dyrer bil.

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 18:16

Det er rigtigt nok :)

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 18:19

Man kan næsten fornemme at jeg har ejet en Aygo.

Den var dyrer end den 107 vi også kiggende på, men der var ikke org. radio/cd i og den kostede 4000 kr. så der var ikke noget sparet ved at købe den 107, så heller ikke kørte lige så godt som Toyotaen, hvorfor ved jeg ikke lige ? da det er samme bil.

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

14-08-2012 kl. 20:07

A R skrev:
Det indlæg hjælper jo ikke manden nu...

Sidst det var oppe at vende her på forum (med en C1) tjekkede jeg prisen på den samlede enhed (manifold/kat.) og den kostede næsten 8000,-

Hvis man har mod på fx. ebay eller thansen fåes de til noget andre priser (ved dog ikke noget om kvaliteten på disse):

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=peugeot+107+catalytic+converter

http://www.thansen.dk/product.asp?c=7437655560&n=-1144331599&pn=-956811019
Personligt ville jeg køre til en uautoriseret mekaniker (fx. Automester eller lignende) og få dem til at enten forsøge med en svejsning igen eller sætte en uoriginal i fornuftig kvalitet på. Det kan kun blive billigere, og du er fri for at smide penge efter et værksted, der alligevel ikke gider at hjælpe dig :-)

med hensyn til hvordan kvaliteten er på ebay/thansen stumper,så kan de vel dårligt være ringere end den originale som kun kunne holde til 50.000km

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 20:18

Andreas Appel skrev:
med hensyn til hvordan kvaliteten er på ebay/thansen stumper,så kan de vel dårligt være ringere end den originale som kun kunne holde til 50.000km

Hehe, det har du da ret i :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2012 kl. 20:25

Andreas Appel skrev:

Ebay ville jeg ikke være bange for at købe dele fra - det kan tit være OEM-dele - altså originale dele.

T-Svansen dele har jeg ikke just den bedste erfaring med - de produkter/dele jeg har købt har været kina-kopier, og de har ikke just været gode. Så kan BilTema eller Høyer-autodele anbefales ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

14-08-2012 kl. 22:27

Jeg troede ellers at udvalget var ens ved Thansen og Høyer autodele. De er da begge ejet af T.hansen gruppen A/S

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

15-08-2012 kl. 07:06

Det er nøjagtig de samme dele de har hos T.Svansen og Høyer, så hvis den ene slags er bedre er det en psykologisk effekt.
På Ebay kan man købe alt fra Kina dele til originale reservedele, jeg ville nok finde noget midt imellem, der er trods alt lidt arbejde i at skifte den.