Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 22:09

Jeg vil nu også mene at 1860 kr for et service er yderst acceptabelt, og det er næppe meget billigere end Tyskland. Men nu er det vel også stort set kun motorolie og filtre der er skiftet? 2. Service er sikkert lidt mere omfattende, og dermed dyrere, og her kan der muligvis være nogle penge at spare. Men 1000 kr for et i så forvejen billigt service tror jeg ikke du skal regne med.

Men bagklappen på i20'ern har jeg faktisk ikke hørt skulle være udsat, men det er selvfølgeligt ærgeligt at høre. Men det er der flere bilmærker der døjer med, specielt VAG.

Nu skal du også huske at differentiere mellem rust: er det flyverust, eller en decideret tæring. Jeg tror hvertfald der går en den år endnu før du ser de mindste tegn til tæringer og opkog, men flyverust kan du allerede finde på næsten helt fabriksnye biler.

Men det lader til at du har beskyttet din bil godt, så der går rigtig mange år før du ser noget.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 22:30

Jeg har nok læst linket, men prøv fx autopristjek.dk eller anden hjemmeside hvor du kan indhente servicepriser, og du vil opleve store besparelser på tværs af værkstedet i landet :-)

Med flyverust menes der små pletter på lakken - det kommer fra bl.a. bremsestøv. Det er som sagt små pletter, der ligner rustfarvede vanddråber. De kan poleres væk, og kan skelnes ved at det også er at finde på kofangere der er af plastik. Rust der angriber indefra/lakken vil koge op, og det er man ikke i tvivl om.

Hvis du nogensinde kommer forbi en beskidt, hvis bil, så kig paneler m/m efter, og du vil med garanti se flyverust. Men som sagt kan det poleres væk med en gang clay-bar.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 22:31

Off topic: Så fik jeg for et par måneder siden mine bagdøre malet om på en stort set ny Passat - opkog på begge døre!

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 22:50

De nyere VW'ere, specielt Golf 3, 4 og 5, Passat 3c og VW Touran er desværre kendt for at ruste gevaldigt i undervogne, bagklappen, pyntelister m/m. Men Skoda, Seat og Audi virker generelt til at være meget bedre rustbeskyttelse end VW, som desværre er i en down-periode når det kommer til det.

Du kan bare Google de forskellige modeller + rust, så kommer der en del resultater.

Men jeg har ikke lige hørt om andre der har fået lavet det så tidligt.

Men prøv med en clay-bar hvis det er svært at få af, men en gang knofedt kan også fjerne det :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk