Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 15:11

Hvad er det for priser du får smidt i hovedet?

Når jeg prøver Tryg's beregner på en Q7 3,0 TDi ender jeg på 30.000 kr

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 15:16

Jeg havde kig på en stor 4x4 V8 fra 1997 for et par år tilbage og jeg er også over 35 år og superelite, det forsikringsselskab jeg ringede til ville slet ikke forsikre bilen.

Den stod til 180.000 kr med en nypris på lidt over 1 mill. men jeg forstår slet ikke at den stadigvæk skal være så umulig at komme i nærheden af, for os dødelige :-(

Mvh
Mads Andersen - www-e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 15:42

Hvor har du søgt forsikringer henne?

Jeg ved at hvis du har samlet de fleste forsikringer ved et selskab, og ellers er god til at krejle om prisen, så kan du normalt være heldig og slippe forholdsvis billigt. Men omkring 15k vil jeg mene er rimeligt for en bil i den prisklasse.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 18:08

jeg ser på det sådan, at jeg køber en bil til eks. 200.000 kr om den er ny eller 10 år gammel, må da være det samme? især hvis den bliver stjålet, så skal jeg jo kun have en tilsvarende til 200.000 kr og ikke 1 mill. som den kostede fra ny.

Jeg kan godt forstå forsikringsselskaberne hvis den får en skade og skal laves, så er en luxsus 4x4 jo dyrer at lave end en Toyota Aygo, men når man er over 35 år og har kørt skadesfrit i over 8 år og er super elite billist, så kan jeg ikke forstå at den skal koste 20-40 år. årligt. Hvor nogle slet ikke ville forsikre den?

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 21:59

Ergo indrømmer Birgren at assurandører er dovne! For en handel er da en handel . Hvorfor skal man lægge alle fordelene og arbejdet i forsikringsmandens kurv ? Han må da kæmpe for det og ved at give en god pris lokke kunden til at handle mere. Sådan fungere alle andre brancher kære Birgren. Næh der er ikke reel konkurrence i forsikrings branchen - det er ren kartel..

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2012 kl. 10:00

Jeg finder det ret morsomt hvordan forsikringsselskaberne regner deres præmie udfra postnummer.

Ifølge dem vil det være dyrer at have en bil i lyngby end i downtown Ghetto i Odense eller Århus for den sags skyld ?

Det er en pengemaskine med de postnummer, en bil har sikkert en større mulighed for at blive ødelagt eller brændt af på Nørrebro end i Helsingør, men jeg nægter at tro på at der er nok data på skader til at man kan sige at der er flere skader i eks. Herlev end i Thy ?

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2012 kl. 11:26

Selvfølgelig skal et firma dække sin risiko ind med eks. postnummer inddeling, men hvordan de kommer frem til at min bil skulle få flere skader end en i Esbjerg fatter jeg ikke.

Hvad så hvis man rejser meget og er meget i eks. jylland, og får alle skaderne på vejen, hvor tæller de så? i Vejle eller Herlev hvor jeg bor ?

Jeg har ikke lavet en eneste skade i 8 år nu og jeg er ret sikker på at det fortsætter uanset om jeg ejer en Toyota Aygo eller en stor dyr 4x4.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-08-2012 kl. 22:02

Fornuftige indlæg Henrik, hvad sker der med diverse usaglige indlæg når der bliver bragt lidt faktuel viden til bordet....

I øvrigt hvad skal man med en dyr "muskelbil" hvis man bare er en stille og rolig mangeårig elitebilist, der skal ligge og rulle rundt i morfar tempo??
Nej vel, det er nok ikke kun derfor man køber den....

Herudover skal man nok ikke forvente det store af et enkeltstående forsikringstilbud på en dyr "Hellerup traktor".
Ligesom i alle mulige andre sammenhænge får man det bedste tilbud, hvis man vil have flere varer.....

Dette indlæg blev 04-08-2012 22:02 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2012 kl. 08:17

Henrik Birgen:

Den Audi Q7 som Rune angiver prisen på er topmodellen indenfor diesel dvs.

Audi Q7 6,0 TDI V12 Quattro som skulle vist koste fra y over de 2,5 millioner kroner

Blot et tilføjelse

Info på Porschen passer dog

Så vidt jeg ved så findes R500 i kort og lang udgave og blev fornyligt faceliftet