Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
02-08-2012 kl. 08:28
17,5 på motorvej med den hastighed og den størrelse må siges at være iorden.
Og nu skal du huske at bilen først skal køres til, hvilket den først er efter 10-15.000 km. Og en bil er ALTID istand til at køre det den er opgivet til, og meget længere endda. Det er chaufførens formåen bag rattet der afhører hvor langt bilen kører på literen.
Så vil du have den til at køre længere, så skal bilen være kørt til, farten ligge omkring de 100, motorbremse meget osv. For bilen fejler ikke noget...
Mvh C S
www.e-bil.dk
Og nu skal du huske at bilen først skal køres til, hvilket den først er efter 10-15.000 km. Og en bil er ALTID istand til at køre det den er opgivet til, og meget længere endda. Det er chaufførens formåen bag rattet der afhører hvor langt bilen kører på literen.
Så vil du have den til at køre længere, så skal bilen være kørt til, farten ligge omkring de 100, motorbremse meget osv. For bilen fejler ikke noget...
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 02-08-2012 08:34 redigeret af dets forfatter.
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
02-08-2012 kl. 09:34
Tyskere (sikkert af de mere sparsommelige, der gider opdatere deres forbrug på nettet) kører ca 19,3 km/l (5,18 L/100 km):
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/420-Alto.html?fueltype=2&constyear_s=2011&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/420-Alto.html?fueltype=2&constyear_s=2011&powerunit=2
Profil slettet
02-08-2012 kl. 16:50
Nu vil jeg mene jeg har et godt grundlag for sammenligning:
Jeg har ejet mange biler af mange forskellige mærker: VW, Audi, Toyota, Suzuki, Fiat, Nissan, Jaguar, Rover og Volvo.
Og alle disser biler har jeg/vi i husholdningen aldrig haft problemer med at nå de opgivne forbrugstal. Jeg har så sent som her i eftermiddag, grundet denne tråd, siddet og skimmet gamle kørebøger igennem, og ikke én er faldet igennem og konsekvent kørt lavere end det opgivne.
Og jeg er udemærket klar over at de laboratorietal der bliver opnået er svære at opnå, hvis man ikke tænker over sin kørsel. Og jeg er udemærket klar over at de færreste rent faktisk når forbrugstallene, hvis man følger de maksimale hastighedsgrænser.
Men at skyde skylden på bilen mener jeg ikke er korrekt. Når nogle folk klager over deres bil ikke køre mere end 15 når den er opgivet til 20, forstår jeg ikke hvorfor de blindt tro på at der måske er noget i vejen med bilen, og ikke deres kørselsmønster. Og det er naivt hvis man blindt tror på, at fordi forhandleren siger den er opgivet til 20 km/l, så kører den også 20 km/l om man kører 130 på motorvejen, eller køre ren bykørsel.
Og mht. kørsel på motorvej - så pendler jeg dagligt 2*200 km på motorvej, og dette foregår med fartpiloten sat på 110, og en begrænset mængde bykørsel. Derfor opnår jeg høje forbrugstal - selv højere end bilen er opgivet til.
Så for at opsummere mit indlæg: Folk skal lære at se på deres kørselsmønster før de klandrer bilen. For i 9/10 tilfælde kan det fikses ved at sætte farten ned, læse trafikken bedre m/m.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Jeg har ejet mange biler af mange forskellige mærker: VW, Audi, Toyota, Suzuki, Fiat, Nissan, Jaguar, Rover og Volvo.
Og alle disser biler har jeg/vi i husholdningen aldrig haft problemer med at nå de opgivne forbrugstal. Jeg har så sent som her i eftermiddag, grundet denne tråd, siddet og skimmet gamle kørebøger igennem, og ikke én er faldet igennem og konsekvent kørt lavere end det opgivne.
Og jeg er udemærket klar over at de laboratorietal der bliver opnået er svære at opnå, hvis man ikke tænker over sin kørsel. Og jeg er udemærket klar over at de færreste rent faktisk når forbrugstallene, hvis man følger de maksimale hastighedsgrænser.
Men at skyde skylden på bilen mener jeg ikke er korrekt. Når nogle folk klager over deres bil ikke køre mere end 15 når den er opgivet til 20, forstår jeg ikke hvorfor de blindt tro på at der måske er noget i vejen med bilen, og ikke deres kørselsmønster. Og det er naivt hvis man blindt tror på, at fordi forhandleren siger den er opgivet til 20 km/l, så kører den også 20 km/l om man kører 130 på motorvejen, eller køre ren bykørsel.
Og mht. kørsel på motorvej - så pendler jeg dagligt 2*200 km på motorvej, og dette foregår med fartpiloten sat på 110, og en begrænset mængde bykørsel. Derfor opnår jeg høje forbrugstal - selv højere end bilen er opgivet til.
Så for at opsummere mit indlæg: Folk skal lære at se på deres kørselsmønster før de klandrer bilen. For i 9/10 tilfælde kan det fikses ved at sætte farten ned, læse trafikken bedre m/m.
Mvh C S
www.e-bil.dk