Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2012 kl. 21:11

De er ikke billige: http://www.daniatruck.com/nummerplader.html

Da jeg hentede en MG A til fruen fra Tyskland, fik vi forhandleren til at transportere den til den danske grænse, hvor vi så fik danske prøveplader. De koster ikke en formue - 100 kr i døgnet. Det kan være din forhandler også er så venlig - de tyske forhandlere er villig til at gå meget langt for at yde en god service!

De tyske plader er bundet til én chauffør, da de skal bruge din pas-oplysninger m/m.

De tyske plader henter du enten i Padborg på vej derned, eller får tilsendt. Mht. forsikring ved jeg desværre ikke helt hvordan du er dækket - vidst nok kun ansvar.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 24-07-2012 21:11 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Allan Hartmann

Allan Hartmann
bruger siden
06-01-2004

26-07-2012 kl. 07:57

Du skal være opmærksom på, at bilen IKKE kan kaskoforsikres før du får rigtige nummerplader på (det gælder også når den holder parkeret i Danmark). Dvs. at tyveri og hærværk ikke er dækket, så skynd dig at få plader på den.

Jeg fik fragtet min bil hjem på en autotransporter af samme årsag, hvilket ikke var ret meget dyrere end at købe prøveplader, og så undgår man risikoen (bilen er oftest forsikret under transporten af vognmandens forsikring).

God fornøjelse!

Mvh.
Allan

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2012 kl. 10:48

Tillykke med bilen :-) Mit råd er: gå dem på klingen - ring gerne dagligt og hør hvor langt sagen er. Det gjorde at jeg skulle vente 14 dage istedet for 8 uger. Så de blev nok trætte af at høre på mig ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Allan Hartmann

Allan Hartmann
bruger siden
06-01-2004

01-08-2012 kl. 20:58

Hej Jan,

nu ved jeg ikke, hvor du bor, men i Høje Tåstrup behandler de om muligt sagen mens du venter. Hvis der er meget ekstraudstyr i bilen (eller hvis de har en formodning om at der er uden at du har oplyst det), vil de rekvirere et vognkort på bilen, og så kan sagen ikke behandles med det samme. De ville de på min VW Eos, men det tog kun 1 dag!

Ring og hør om det er en mulighed at møde op personligt der hvor du bor - og ellers så kan jeg anbefale Høje Taastrup :-)

Og så bliver jeg jo lidt nysgerrig: hvad er det for en A3 du har købt? og hvor ny/gammel? :-)

Mvh.
Allan