Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2012 kl. 12:01

Nicolai Bang skrev:
Peugeot 406 har - i min optik - alle dage været peugeots bedste model nogensinde. Min far har haft 2 og den sidste nåede da at køre 470.000 km (1.8 benzin).

Man hører så meget skidt om franske biler, men det er ofte fra folk som aldrig har ejet en.

MVH

Fuldstændig enig! Der er masser af fordomme om biler - specielt franske og italienske, og de kommer 9/10 gange fra folk der aldrig har ejet/kørt i en, og bunder i gamle forestillinger og rygter fra en fjern tantes, nabos frisør.

Men om rust i bagklappen/bagruden er et normalt problem på en 406'er ved jeg ikke, men med den alder så tror jeg næppe det er konstruktionsmæssigt - den er simpelthen bare blevet gammel :-) Men 15 år før de første tegn på rust i bagklappen er da godt gået - en Passat viser tegn på det allerede efter et par år ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2012 kl. 13:57

Nicolai Bang skrev:
Baklappen er jo et ret udsat sted, så mon ikke det bare er slid fremfor en reel konstruktionsfejl. :)

Der er noget der nager mig, CS. Jeg har bemærket at du er ret kritisk overfor Volkswagen på trods af, at du selv kører i en. Har du selv valgt bilen, eller er det en firmavogn? :)

Den er selv valgt og købt for egne penge :-) Du har ret i at jeg nok lyder ret kritisk, men jeg prøver på at lyde mere "realistisk" - altså mane gamle fordomme til jorden om at tysk teknik er fejlfri, og alt andet er bras :-) Det skal så nok siges at jeg måske er lidt farvet, grundet dyre reperationer på en 2 år gammel A6 for et par år tilbage, og nu en ny 2012 Passat der har fået malet to bagdøre pga. begyndende rust, samt skiftet en DSG-gearkasse efter 25.000 km :-)

Så kan man jo spørge om hvorfor jeg har valgt at købe netop den bil jeg har, men jeg syntes designet er dejligt anonymt,, interiøret tidsløst, sæderne støtter mig bedre end de andre i klassen, og så syntes jeg personligt det er den pæneste sedan i den klasse. Det er vigtigt for mig, med 70.000 km om året :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 16-07-2012 14:02 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg