Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
12-07-2012 kl. 00:19
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
14-07-2012 kl. 13:59
rune larsen skrev:
Sidst fik jeg skiftet dæk hos Falck som puttede 3.0 i alle dæk. Værkstedet siger 2.6 i alle dæk. Fdm siger noget tredje = se dæksel og put 0.2 bar ekstra i.
Er det til at forstå man bliver skrupforvirret?
Forståeligt - det må siges at være blandede svar! Men i dit tilfælde ville jeg nok følge Falck's anvisning - det gavner brændstofsøkonomien.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
15-07-2012 kl. 20:40
Hvis der er nogle som er interesseret? så er vi ovre på www.e-bil.dk ved at lave en vidensdatabase over tandrem/kæde og dæktryk m.v. da der tit er brugere som har spørgsmål til netop disse :-)
Så hvis du vil bidrage med din viden :-) så tilmeld dig på e-bil.dk og del din viden med os andre.
Sammen er vi stærkere.
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
Profil slettet
15-07-2012 kl. 21:09
Profil slettet
16-07-2012 kl. 19:45
Scoooby Doo skrev:
I min instruktionsbog er det samme dæktryk på alle dæk, ved normal belastning.
Men det nok forskelligt fra bil til bil.
Apropos dæktryksmåler, så ved jeg ikke, hvilke målere du har afprøvet. Den på Statoil er en tyk slange med et rektangulært måler, som jeg synes, er forvirrende at aflæse på.
Derimod har Q8 de tranportable blå beholdere, hvor man op- og nedjustere trykket (særdeles enkelt). Hvis den bliver tom, kan man hurtigt fylde den op ved "tappestedet" ved bezintankene. På følgende korte video-klip kan man se en Falck-redder bruge en dæktryksmåler magen til;
http://www.youtube.com/watch?v=6NlT4LakrkA
Jeg kan også anbefale dem F24 og OK-tankene har. Indtast det tryk du vil have i, og den stopper selv når det ønskede dæktryk er opnået.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
16-07-2012 kl. 21:00
Jeg kører selv med 205/45-16, og jeg smider 2.5 både for og bag, og mit dækslid er ganske fint. Mener den skal have 2.1 for og 2.2-2.3 i bag.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
16-07-2012 kl. 22:21
Du kan købe en kompressor med tilhørende måler i byggemarkeder og lignende