Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
10-07-2012 kl. 18:27
Som du selv nævner, så har bilen ikke været kørt som den skal før I overtog den. Dermed er motoren m/m mere blevet sodet til, og olien skal skiftes oftere. Så det er simpelthen pga. det gamle kørselsmønster at motoren har kaldt sig selv til olieskift så tidligt - og nu fordi du nok er på vej gennem en "renselsesprocess", hvor gammelt slam, sod osv er på vej ud, og olien derfor hurtigere bliver "træt". Så ved næste olieskift kan den nok gå lidt flere km.
Dog har jeg selv en 2012 Passat 2,0 TDI - og selvom den kan køre langt mellem olieskift, skifter jeg dog altid efter 15.000 km. Det bliver til nogle gange med 70.000 km om året, men det er jeg mest tryg ved. Min følger dog intervallet fint for hvornår den vil kalde sig til service, men konens tidligere A6 2,0 TDI ville dog til service efter ca 25.000, da den blev brugt til småture.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dog har jeg selv en 2012 Passat 2,0 TDI - og selvom den kan køre langt mellem olieskift, skifter jeg dog altid efter 15.000 km. Det bliver til nogle gange med 70.000 km om året, men det er jeg mest tryg ved. Min følger dog intervallet fint for hvornår den vil kalde sig til service, men konens tidligere A6 2,0 TDI ville dog til service efter ca 25.000, da den blev brugt til småture.
Mvh C S
www.e-bil.dk