Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2012 kl. 09:02

Nu er det jo forventeligt at der vil være fejl på så billig en bil, men når det kun er så lille et beløb mener jeg at forhandleren burde fikse det inden levering. Husk at der er 3k hvis du skal have det fikset, og noget billigere for ham, da han har en anden indkøbspris på dele osv.

Husk dog at få ALLE aftaler på skrift, så du ikke står med håret i postkassen.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-06-2012 kl. 09:55

Jeg er tilbøjelig til at give C S ret, men men men det var jo dig der kørte bilen til syn og fik den kasseret.
Havde du kørt til en mekaniker der havde påpeget de samme fejl, kunne du lade være med at købe bilen, og der var ikke sket mere i den sag. nu SKAL forhandleren have den lavet inden 30 dage, ellers er det et total nysyn på den bil.

Så jeg mener at du måske skylder at købe bilen for den aftalte pris + evt reperationer.

Du kunne jo prøve at lave en handel med at han udfører arbejdet, og du betaler materialeprisen før mons (indkøbsprisen) Derved har du ikke sadt ham i nogen udgift, blot lidt ekstra klargøringsarbejde.

Held og lykke med handlen
Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-06-2012 kl. 10:21

Nu er der vist nogen der har misforstået ordet reklamationsret.

En synlig fejl ved køb er ikke omfattet at reklamationsretten, ligesom slidte bremser og andre normale sliddele heller ikke er omfattet.

Hvis aftalen mellem kunde og forhandler er at kunden må få bilen tjekket hos en andem mekaniker for fejl inden købet, så omfatter denne aftale efter min mening ikke et syn hos Applud, som derved kan kasserer bilen, men en gennemgang hos en mekaniker, som kan råde køber til inten at købe eller lade være.

Køber (Daniel) har her sadt sælger i en udgift som han ikke har nogen chance for at komme udenom.

Hilsen Lars

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

30-06-2012 kl. 22:34

For at være fair synes jeg du skal betale omsynet, det er jo dig der har fået det startet op.

Mht. til reparationer mener jeg af sælger må ordne det uden betaling.
Som du skriver:
Det drejer sig om småting som: en lygte, udstødningsophæng o.lign, men også en knækket fjeder.

Alle de ting du nævner bør være i orden også på en ældre bil, især en knækket fjeder.
Så lad du bare sælger ordne det gratis og betal for omsynet.....

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

04-07-2012 kl. 05:38

Du misforstår mig vist en lille smule K S

Jeg siger ikke at nævnte sikkerhedsmæssige fejl ikke er slægers ansvar.
Jeg siger at man på en 13 år gammel bil til 22500kr ikke kan tørre alt af på reklamationsretten, da denne ikke gælder for ting som man med rimelighed kan forvente at køber selv opdager.

Dernæst har Daniel sadt sælger i en situation/udgift, som sælger ikke kan slippe ud af uden omkostninger, da bilen er kasseret til syn.
Sælger har ingen mulighed for at lade handlen ligge, og sælge bilen som beset, med de fejl og mangler den nu har.

Husk på at bilen ikke var sadt til salg som nysynet, men med et år til næste syn.

Hilsen Lars