Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-06-2012 kl. 21:27

Så vidt jeg ved skal der være sikkerhedsveste til alle i bilen gennem Tyskland. Service vil der være en lille besparelse - så det kan godt svare sig, når du alligevel kommer forbi.

Desværre lige det eneste jeg kan bidrage med :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2012 kl. 14:38

Jeg faldt lige over dette link som kunne være brugbart:

http://www.dah.dk/da/Privat/Raad%20og%20Regler/Koersel%20i%20udlandet.aspx

Der står det med sikkerhedsvesten hvertfald, og i værste fald kan det give bøde. Men de koster ikke mere end små 20,- og hjælper synligheden markant, hvis man skulle punktere :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

27-06-2012 kl. 17:16

Thor S skrev:
Tak C S. Er det noget du er helt sikker på mht vestene?

Jeg har kontaktet flere forskellige Peugeot forhandlere. Det lykkes mig at finde peugeot forhandler hvor de vil lave service til 1398,- dk inkl. moms. Og da prisen alligevel skal deles med min kæreste, valgte jeg derfor at slå til. Så er det også dagen før motorgarantien udløber, da service maks må strække sig til en måned efter indregistreringen. Så når jeg også næsten op på de 15.000, heldigvis.

Hvis andre har forstand på færdselsregler i Østrig og Tjekkiet, så må I meget gerne komme med nogen guldkorn. :-)

Mener motorgarantien er en dansk opfindelse, som borfalder hvis bilen serviceres, hos andre end danske forhandlere/servicecentr, den kan dog erhverves igen ved at få foretaget de to næste eftersyn på peugeot i danmark.