Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
21-06-2012 kl. 09:18
Hvorfor betale for "påfyldning af sprinklervæske", men ikke sprinklervæske - hvem vil købe sprinklervæske og køre hen til værkstedet for at få det fyldt på ? Det er kun nævnt for at skrue prisen op.
Få et tilbud og sæt selv de samme penge til side.
Undgå diskusssioner om, hvad der dækket/ikke dækket.
Brug et andet værksted, hvis det er bedre/billigere.
Gør hvad du kan selv og spar de penge.
Så er der måske til en lille ferie, når bilen skal sælges !
H P
bruger siden
06-01-2004
21-06-2012 kl. 09:39
Martin, du ejer en VAG med en 2,0 TDi, hvis du følger bare LIDT med herinde, så burde du vide at netop den motor har problemer med svinghjul, kobling og topstykke.
Jeg har læst en del "tudeindlæg" fra folk med store fustrationer om dette.
Hvor langt tror du at 750 kroner rækker hvis din bil en dag skal have et nyt topstykke ?
Bettina, hvad er det for en bil, hvad koster aftalen og hvor langt/hvor mange kilometer dækker den ?
H P
bruger siden
06-01-2004
Profil slettet
21-06-2012 kl. 10:35
Mvh C S
www.e-bil.dk
H P
bruger siden
06-01-2004
21-06-2012 kl. 12:19
Jeg forstår ikke at i kan afvise en serviceaftale uden at i kender prisen pr kilometer.
Hvorfor tror i at flere uauroiserede værksteder tilbyder disse aftaler ?
Moderne biler bliver mere og mere komplicerede, med sikkerhedssystemer, komfortudstyr og motorstyringer, og så har vi slet ikke snakket om EGR-Ventiler, Turboladere og koblinger/Svinghjul.
Det giver da en tryghed, ja lidt sigessom en forsikring, og hvis prisen er rimelig, så er det da genialt.
Mange forhandlere har nedsat prisen på disse aftaler for at holde kunden på deres værksted, derfor er der mange aftaler som er yderst rimelige i pris.
Martin,det er da godt for dig at du ikke har haft disse problemer, det er da også rart ikke at skulle bruge sin ulykkesforkikring, men det betyder det at du også vil anbefale folk at droppe den?
Dette indlæg blev 21-06-2012 12:22 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
21-06-2012 kl. 17:20
H P skrev:
Serviceaftaler er efter min overbevisning fremtiden.
Jeg forstår ikke at i kan afvise en serviceaftale uden at i kender prisen pr kilometer.
Hvorfor tror i at flere uauroiserede værksteder tilbyder disse aftaler ?
Moderne biler bliver mere og mere komplicerede, med sikkerhedssystemer, komfortudstyr og motorstyringer, og så har vi slet ikke snakket om EGR-Ventiler, Turboladere og koblinger/Svinghjul.
Det giver da en tryghed, ja lidt sigessom en forsikring, og hvis prisen er rimelig, så er det da genialt.
Mange forhandlere har nedsat prisen på disse aftaler for at holde kunden på deres værksted, derfor er der mange aftaler som er yderst rimelige i pris.
Martin,det er da godt for dig at du ikke har haft disse problemer, det er da også rart ikke at skulle bruge sin ulykkesforkikring, men det betyder det at du også vil anbefale folk at droppe den?
En serviceaftale vil - ligesom en forsikring - i gennemsnit udgøre et tab for kunden, og en gevinst for udbyderen. Det er ligesom det, de skal leve af. Så dig spørgsmål om "Hvorfor tror i at flere uauroiserede værksteder tilbyder disse aftaler ?" må selvfølgelig besvares med - fordi de tjener flere penge på det end ved løssalg.
Så er det op til en selv, om man vil betale andre for at bære den risiko, man har for problemer med sin bil.
Men på langt sigt vil 750 kr/md. løsningen altid være den billigste, men sover man bedre ved at betale sig fra det, så skal man da gøre det..
Profil slettet
21-06-2012 kl. 20:35
En forhandler tilbyder ikke disse servicekontrakter hvis det ikke var en god forretning for dem, så min anbefaling er at du ikke tegner en.
Spar pengene op i stedet for.
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk