Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

21-06-2012 kl. 09:18

Det er det bedste råd, jeg længe har set, Martin !

Hvorfor betale for "påfyldning af sprinklervæske", men ikke sprinklervæske - hvem vil købe sprinklervæske og køre hen til værkstedet for at få det fyldt på ? Det er kun nævnt for at skrue prisen op.

Få et tilbud og sæt selv de samme penge til side.
Undgå diskusssioner om, hvad der dækket/ikke dækket.
Brug et andet værksted, hvis det er bedre/billigere.
Gør hvad du kan selv og spar de penge.

Så er der måske til en lille ferie, når bilen skal sælges !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-06-2012 kl. 09:39

Hvordan kan i rådgive om dette, Lars og Martin, når i ikke kender prisen på aftalen ?


Martin, du ejer en VAG med en 2,0 TDi, hvis du følger bare LIDT med herinde, så burde du vide at netop den motor har problemer med svinghjul, kobling og topstykke.
Jeg har læst en del "tudeindlæg" fra folk med store fustrationer om dette.
Hvor langt tror du at 750 kroner rækker hvis din bil en dag skal have et nyt topstykke ?


Bettina, hvad er det for en bil, hvad koster aftalen og hvor langt/hvor mange kilometer dækker den ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-06-2012 kl. 10:27

Hvor mange år og hvor mange kilometer rækker aftalen ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2012 kl. 10:35

Jeg følger trop med Martin, og siger at det bedre kan svare sig at sætte penge ind på en konto hver måned, og spare pengene på serviceaftalen, der reelt egentlig ikke dækker andet en servicebesøg.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-06-2012 kl. 12:19

Serviceaftaler er efter min overbevisning fremtiden.
Jeg forstår ikke at i kan afvise en serviceaftale uden at i kender prisen pr kilometer.

Hvorfor tror i at flere uauroiserede værksteder tilbyder disse aftaler ?
Moderne biler bliver mere og mere komplicerede, med sikkerhedssystemer, komfortudstyr og motorstyringer, og så har vi slet ikke snakket om EGR-Ventiler, Turboladere og koblinger/Svinghjul.


Det giver da en tryghed, ja lidt sigessom en forsikring, og hvis prisen er rimelig, så er det da genialt.

Mange forhandlere har nedsat prisen på disse aftaler for at holde kunden på deres værksted, derfor er der mange aftaler som er yderst rimelige i pris.

Martin,det er da godt for dig at du ikke har haft disse problemer, det er da også rart ikke at skulle bruge sin ulykkesforkikring, men det betyder det at du også vil anbefale folk at droppe den?

Dette indlæg blev 21-06-2012 12:22 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-06-2012 kl. 13:32

jo, de er, prøv selv at læse den igen :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

21-06-2012 kl. 17:20

H P skrev:
Serviceaftaler er efter min overbevisning fremtiden.
Jeg forstår ikke at i kan afvise en serviceaftale uden at i kender prisen pr kilometer.

Hvorfor tror i at flere uauroiserede værksteder tilbyder disse aftaler ?
Moderne biler bliver mere og mere komplicerede, med sikkerhedssystemer, komfortudstyr og motorstyringer, og så har vi slet ikke snakket om EGR-Ventiler, Turboladere og koblinger/Svinghjul.


Det giver da en tryghed, ja lidt sigessom en forsikring, og hvis prisen er rimelig, så er det da genialt.

Mange forhandlere har nedsat prisen på disse aftaler for at holde kunden på deres værksted, derfor er der mange aftaler som er yderst rimelige i pris.

Martin,det er da godt for dig at du ikke har haft disse problemer, det er da også rart ikke at skulle bruge sin ulykkesforkikring, men det betyder det at du også vil anbefale folk at droppe den?


En serviceaftale vil - ligesom en forsikring - i gennemsnit udgøre et tab for kunden, og en gevinst for udbyderen. Det er ligesom det, de skal leve af. Så dig spørgsmål om "Hvorfor tror i at flere uauroiserede værksteder tilbyder disse aftaler ?" må selvfølgelig besvares med - fordi de tjener flere penge på det end ved løssalg.

Så er det op til en selv, om man vil betale andre for at bære den risiko, man har for problemer med sin bil.

Men på langt sigt vil 750 kr/md. løsningen altid være den billigste, men sover man bedre ved at betale sig fra det, så skal man da gøre det..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2012 kl. 20:35

Husk at stille dig selv dette spørgsmål?

En forhandler tilbyder ikke disse servicekontrakter hvis det ikke var en god forretning for dem, så min anbefaling er at du ikke tegner en.

Spar pengene op i stedet for.

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg