Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-06-2012 kl. 21:27

Har prøvet det omvendte for et stykke tid siden, dog kun nogle få liter benzin på dieselbil, inden det blev opdaget, så bilen blev ikke startet.
Men fik tømt tanken etc.
Så vidt jeg husker kostede operationen ca. 2500,-

Du kan jo prøve at undersøge evt. prisforskel. Men hvis prisen er stort set ens ville jeg nok hælde mod et aut. værksted når bilen er så ny (men det er jo en rimelig simpel omgang, så Automester kan da uden tvivl også klare det)....

http://www.e-bil.dk/Index/List-forums/Index/List-forums/

Dette indlæg blev 10-06-2012 12:00 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 09:08

Jeg tillader mig at linke til lidt litteratur:

http://avisen.dk/vi-tager-fejl-af-benzin-og-diesel_62938.aspx

Nu har du "heldigvis" tanket diesel på en benzin'er, så der skulle en tømning af tanken, evt. skift af filtre være nødvendig. Det koster et par tusinde. Der burde ikke være sket nogle alvorlige mekaniske skader - den vil bare ryge og hakke i det, men det vil kunne køre. Havde det været benzin på en diesel, havde regningen nok lydt på 40k.

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 09:34

Apropos fejltankninger og den linkede artikel :

Det ville jo være smart hvis man inden tankning skulle indsætte dan-kort og taste kode - taste standernummer (som idag) - efterfulgt af registreringsnummer.
Så kunne et simpelt on-line program være istand til at blokere fordi man har valgt en diesel-stander kombineret med et registreringsnummer der er reg. som en benzinbil .

Sorry - det var lidt off-topic...

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 10:22

C S skrev:
Jeg tillader mig at linke til lidt litteratur:

http://avisen.dk/vi-tager-fejl-af-benzin-og-diesel_62938.aspx

Nu har du "heldigvis" tanket diesel på en benzin'er, så der skulle en tømning af tanken, evt. skift af filtre være nødvendig. Det koster et par tusinde. Der burde ikke være sket nogle alvorlige mekaniske skader - den vil bare ryge og hakke i det, men det vil kunne køre. Havde det været benzin på en diesel, havde regningen nok lydt på 40k.

Men er det den avancerede teknik, i nyere dieselbiler der gør,
at de ikke kan tåle benzin?

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

10-06-2012 kl. 11:10

Eller alle biler skulle være udstyret med Fords tankstuds på de nyere modeller. Der kan en forkert brændstof pistol ikke komme i.
Dvs ikke diesel på benzin og/eller omvendt. :-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

10-06-2012 kl. 11:39

Dieselpistolen skulle bare være firkantet og benzinen trekantet :)

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 12:39

Jess Reichstein skrev:
Per

Ideen er god.

Men jeg vil være rimelig træt af at skulle taste reg. nummer de 60-70 gange jeg tanker om året. Pga nogen der ikke husker hvad bil de kører i?

Jess

Nej du har helt ret - det ville være lidt træls...

Men mon ikke man ret hurtigt ville vænne sig til at have reg.nummeret "siddende i fingerspidserne" så det bare bliver en "kold vane" ??

Man kan omvendt sige : Det er jo ikke nogen kode man er nødt til at gå rundt at huske - som det hav af andre koder vi er tvunget til at huske nu om dage.
Reg.nummeret er jo lige ved hånden når vi tanker :-))

Better safe than sorry.

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 14:12

Ebbe Frederiksen skrev:
ny ejer at en Saab 9-3 T 1.8 sport sedan.
Hvad er forskellen på ...sport sedan og linear sedan?
hvad er sport sedanens fordele.?

Er det ikke den samme? Jeg ved nemlig at man kunne få en der hed 9-3 Linear Sport Sedan med 2,0 t motor.

Mvh C S
www.e-bil.dk