Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

07-06-2012 kl. 05:47

En rækkemotor betyder at alle cylindre sidder i 1 række, hvorimod de sidder i 2 rækker i en V-motor.
Rækkemotoren er derfor længere og kræver en længere næse på bilen, men der er ellers ingen garanti for at den ene motortype er bedre end den anden.

Jeg kender ikke selv meget tilMercedes, så jeg kan ikke sige noget om svagheder.

Held og lykke med bilkøbet.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

07-06-2012 kl. 10:42

Det elektroniske bremsesystem Sensotronic udgik i forbindelse med den faceliftede 2007-model:

Mercedes will drop the Sensotronic Brake Control system from the E-Class in June 2006 when it introduces the car’s midterm face-lift.

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2012 kl. 20:08

Med så mange km, så har du forhåbentlig sat dig ind i at alting er slidt - motor, gearkasse, affjedring, karosseri og alt andet. Så få den FDM-testet - de penge er givet godt ud. Og hvis bilen ikke kører 110% som den skal, så lad den stå. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse.

Og som altid med en gammel taxa, så er det vigtigt at man har et stort rådighedsbeløb hele tiden til uforudsete udgifter til den. Det kan være en motor eller gearkasse der står af.

Mht. værkstederne, så har Mekonomen og Automester hvertfald en diagnoselæser, så de kan læse fejlkoderne på bilen, hvis der skulle være nogle. Men jeg tror ikke de læser fejlkoder ud, hvis ingen kontrollamper lyser. Den er vidst kun tilsluttet for at nulstille service-indikatoren. Men du kan da altid bede dem om at se om der er nogle fejlkoder, hvis der er noget galt.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 08-06-2012 20:08 redigeret af dets forfatter.

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

10-06-2012 kl. 10:31

Dusan Manojlovic skrev:
Jeg har hørt at man siger at W211 E 320 CDI 6 cyl rækkemotor er et helt fantastisk motor! Jeg vil meget gerne høre fra jer som har denne model, eller har mere erfaringer. Hvad vil det sige: rækkemotor? Hvad er bilens mest svage sider? Bilen jeg skal kigge på og eventuelt købe er 2005 årgang, automatik med 5 gear og alle service er lavet ved Mercedesen. Er meget taknemelligt for alle gode råd, for jeg er stor Mercedes fan, men samtidig kender ikke så meget om modelen!

Hej. Jeg har selv en 211'er, dog nyere end din (280CDI V6). En dejlig bil. Visse ting (de typiske sliddele) er billige at få lavet, og andre ting er dyre! Mercedes Service er billigt; 2200,- for lille og 2500,- for stort hos MB. Som andre skriver og som jeg selv gjorde; få den FDM-testet før køb, eller med klausul i kontrakten. Det kan afsløre dyre fejl. Hvis den ikke er rustbehandlet, så gør det. Læs meget mere om MB i MB-klubben: http://www.mercedesklub.dk/forum/index.php. Det er helt gratis at være med i forum. Jeg har det 'kedelige' bremsesystem, men det virker 100% hos mig.

Dette indlæg blev 10-06-2012 10:33 redigeret af dets forfatter.