Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
04-06-2012 kl. 21:02
Jens Kristensen skrev:
Ja det står at træk eftermonteres.
Jeg er enig i at det nok er problematisk - på den anden side er der ikke leveret den vare der er betalt for
. På daværende tidspunkt forekom det mig utænkeligt at det ville tage særligt lang tid at ordne problemet - det underlige er jo at bilen er tybegodkendt til træk, og der kører masser af Punto grande og punto evo med træk, så på den baggrund ville det være sært hvis det ikke kan lade sig gøre på denne model - nå iøvrigt arbejder man på sagen - men irriterende det er det at vente.
Det er pudsigt at samme ledningsnet umiddelbart ikke passer fra Grande Punto og Evo, eller kan modificeres så det passer.
Profil slettet
04-06-2012 kl. 22:15
@ Jens: Hvor meget har forhandleren gjort for at undersøge problemet? Jeg tænker at de sikkert kun venter på at Fiat finder en løsning, og at de nok ikke forhører sig hos firmaer der er specialiceret indenfor montering af jydekroge? Jeg tænker at de må have stor erfaring indenfor området, og du kan næppe være den første der forhører dit andetsteds omkring en krog til den nye Punto. Skriv eller ring lidt rundt, og hør hvad de siger. Det kan være forhandleren ikke har tænkt så vidt :-)
Profil slettet
04-06-2012 kl. 22:24
Jens Kristensen skrev:
@CS - Forhandleren skriver de gør hvad de kan for at finde svar og løsninger via importøren - og oplyser at man også arbejder på at finde ud af om andre systemer/træk passer. Så på den måde virker det som om man er i gang - men altså - en hel måned - foreløbig.
Så arbejder de da på sagen :-) Men tålmodighed er en dyd - så forhåbentlig står du ikke og skal trække noget sydpå lige foreløbigt ;-)
Profil slettet
23-06-2012 kl. 10:05
Hvad er status? Jeg har efterhånden mødt mange 2012 Punto'er der HAR fået monteret et anhængertræk, hvor der er lys på traileren. Så problemet er løst, så mon ikke bare det er dit værksted der ikke formår at løfte opgaven? For det et ikke umuligt..
Mvh C S
www.e-bil.dk
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
25-06-2012 kl. 22:33
Jens Kristensen skrev:
@M.C. Jeg har selv talt med adskillige. forhandlere - i første omgang siger de alle at det kan monteres - men gået nærmere på klingen viser det sig at fordi der har kunnet monteres træk på alle tidligere modeller til og med 2012 - så tror de at der automatisk kan monteres på 2012 - men der er øjensynlig en ting omkring det med ledningsnettet.
Det ser ud som om problemet ligger hos importøren.
Sidste nyt er at jeg har sendt en klage til forhandleren efter råd fra FDM - forhandleren er heller ikke glad for situationen, jeg skulle få en status på onsdag.
Jeg har ikke lige lyst til at hænge forhandleren ud - - endnu.
Tjaah - den nye er vel 2012 modellen, og jeg har set adskillige efterhånden med trailer på slæb. Så jeg ved ikke lige hvor troværdig den forhandler er......
Mvh C S
www.e-bil.dk