Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

01-06-2012 kl. 15:33

Jesper Westendahl skrev:
Købte bilen fordi jeg troede at det bare var tysk kvalitet .. man kan idag blot konstatere det er den hurtigst rustende bil jeg nogen sinde har haft.

Er der nogen som har fået lavet sådanne rust/lak fejl på garantien ? .. den er fra medio 2007 (nye med facelifte)

/Jesper

Velkommen i rustklubben - som jeg heldigvis ikke selv er medlem af, jeg kører nemlig Fiat og Peugeot......
Hvis værksted/importør har besluttet sig for, at det er udefrakommende rust, så er det vist op ad bakke for dig, de skifter næppe standpunkt, blot fordi skaden er blevet endnu mere omfattende.

Øv for en møgomgang :-(

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2012 kl. 16:02

Hvis lakken er intakt, så er det altid udefrakommende, en lak er åben i selve lakken, det er derfor at du skal beskytte den med voksbehandling, gerne 2 gange årligt, samt fjerne skidt og fuglelorte med det samme, vi taler ikke dage her, ellers kan lakken tage skade af den syre der er i fuglelort.

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2012 kl. 17:57

Nu er rust på Touran ikke noget usædvanligt problem, læst blot:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=87&t=56520

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=60113

http://www.touran-forum.dk/forum/viewtopic.php?t=1849&highlight=rust

Og der er mange flere af den slags at finde på nettet.

Det er desværre ikke et ukendt problem, og jeg ved ikke lige helt hvordan VW differentierer mellem dem de dækker, og dem de ikke dækker.

Men rust på nyere VW'er er ikke et ukendt problem, hvor Touran og Passat 3c er de værste. Så det er er en konstruktionsmæssig fejl, at de ruster så hurtigt. Og specielt de steder hvor du har fundet rust. Hvilket der stort set har været i alle VW'er nogensinde. Så bagklappe har de aldrig kunnet lave.
Tjek også tagrælingen - de er også kendt for at ruste.

Jeg har i forrige uge netop fået omlakeret to døre på min NYE Passat fra marts 2012!! Der var et lille opkog under pyntelisterne i begge døre, og det skal der bare ikke være på en bil med lidt over 15000 på tælleren og PAVA!

Og galvaniseringen som du selv nævner er af meget ringe kvalitet.

Så kvaliteten er skam langt fra hvad den har været hos VW.

PS: Hør ved importøren om bagklappen, da første link fortæller at det gerne skulle ordnes på kulance.

Dette indlæg blev 01-06-2012 17:58 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

02-06-2012 kl. 00:01

søren larsen skrev:
Jeg spørger ikke for at provokere men af ren uvidenhed:

Hvornår har VW været lig med kvalitet?

Hvilke modeller og hvilke årgange?

Det vil jo være rart at vide når man som jeg er på udkig efter en brugt VW.

Trist med din Touran og virkelig for galt på en så dyr og ny bil.

Det SKAL bare ordnes på garantien, alt andet er uacceptabelt.

Nu har VW altid været gode til at anvende bløde materialer, der giver en kvalitetsfornemmelse. At de så kvalitetsmæssigt ikke er bedre end andre mærker, er så en anden sag. Men de markedsfører sig godt, og får dem til at fremstå som et kvalitetsmærke.

Skal du have en stabil evighedsmaskine og der skal stå VW på fronten, må det være en Golf II du skal kigge efter...

Profil slettet

Profil slettet

02-06-2012 kl. 18:04

Lidt off topic, så er jeg spændt på hvordan den nye Up! Klarer sig mht mekanik og rust. Har hørt om nogle der vibrerer forfærdeligt i tomgang. Og så er undervognen beklædt med en slags "hud", som skulle beskytte mod rust. Bliver spændende at se hvordan den klarer sig.

Og forresten pudsigt at da Aygo, C1 osv kom på markedet med en glasbagklap, fik den hug for det, og kaldt fejldesign. Men da UP(s)! Kom blev selvsamme glasklap kaldt for iPod-agtig og revolutionerende....

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

03-06-2012 kl. 19:57

Prøv at gå ind på http://www.touran-forum.dk/forum/index.php der vil jeg tro du kan finde nogle som har været det samme igennem som du er på vej til, min Touran fra 2006 har fået lavet begge forskærme for rust på kulance, ved VW Ålestrup.

Karsten Skjoldmose

Karsten Skjoldmose
bruger siden
30-11-2007

11-07-2012 kl. 12:26

Hej Touran venner.
Jeg har i februar 2012 købt en brugt Touran 2,0 Diesel fra juni 2007 - en rigtig fuldblodstysker - som skulle erstatte min gamle mercedes - men hold da op vor jeg fortryder. Den er fuld af rust, rudekant, paneler, bagklap, dørkanter, skærmkanter og måske i undervogn (Bliver undersøgt snarest). Jeg indrømmer at bilen blev købt i blind tiltro til "Tysk kvalitet". Efterfølgende er jeg blevet glad for bilens køreegenskaber, men ikke for den service VW leverer. VW i Slagelse er så højrøvet, at det kun er deres store erhvervskunder, der opnår god service, Ringsted gider ikke hjælpe - men VW i Kalundborg yder en god service, uden dog at love noget. De er imødekommende og yderst hjælpsomme. Håber de kan ændre mit syn på VW - ellers bliver det min eneste Touran.

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2012 kl. 16:29

Jesper Westendahl skrev:
Ang. 2007 VW Touran 1,9 TDi 105 Conceptline 7prs 5d
Sidste år var jeg hos VW i glostrup fordi jeg havde konstateret bobler i lakken ved fodpanelerne ved 3 døre .. Jeg havde forventet at de ville lave dette på garantien, men de afviste de fordi de sagde at det var udefra kommende rust !!! Hmmmm ..
Her igår har jeg så konstateret store flager af løs lak pga rust omkring nummerplade-lysene på bagklappen.
Købte bilen fordi jeg troede at det bare var tysk kvalitet .. man kan idag blot konstatere det er den hurtigst rustende bil jeg nogen sinde har haft.

Er der nogen som har fået lavet sådanne rust/lak fejl på garantien ? .. den er fra medio 2007 (nye med facelifte)

/Jesper

jeg har en fra 2006, den blev lavet i 2007 og igen i 2008 på garantien, nu er den gal igen, og nu påstår importøren at reperationerne ikke er udført korrekt af den autoriserede forhandler.
Jeg giver dog ikke op, det er jo ikke mit problem

claus