Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Boldt

Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006

04-05-2012 kl. 11:10

Det er en Citroen...

Der er et kendt problem med Citroen og el-nettet.. Jeg kender ikke løsningen derpå, men der er nok ikke meget at gøre..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

05-05-2012 kl. 13:50

Jeg mener at have læst at det er fordi pumpen til affjedringen er blevet elektrisk og den bruger en del strøm, så derfor vil du opleve at lyset blinker lidt når pumpen kører, ligesom den kører bilen i højde med det samme du låser den op, sørg altid for et frisk godt batteri det mindsker det en del. Med hensyn til elfejl er det vist et overstået kapitel for Citroën men det vil jo nok hænge ved mærket i mange år.
Kan anbefale dette forum der sidder en del Frankofile som er vokset op med Citroën og fået LHM olie i sutteflasken :-) og de giver gerne råd,
http://www.citronik.dk/

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2012 kl. 16:25

Som Gert skriver er hydraulikpumpen elektrisk istedet for remtræk fra motoren som i "gamle" dage. Og pumpen regulerer højden, både under kørsel og når bilen er slukket, hvis den låses op eller der åbnes en dør (der kan så høres en kortvarig summelyd fra motorrummet)

Mht lyset og tænding: er det rigtigt forstået at det kørelys/nærlyset, vi snakker om, som først tænder nogle sekunder efter motoren er startet? Så vil jeg mene det er normalt. Der kommer ikke kørelys på, når du sætter tænding på, med mindre man selv tænder lyset - det tænder først efter motoren er startet :-)

her er en tråd på citronik.dk om emnet:

http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/16048.page

Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2012 kl. 21:12

Ved som sagt ikke om det med den forsinkede tænding af lyset er noget, som kan/skal laves, men prøv at spørge forhandleren.

Hvis bagklappen periodisk sætter ud, er det nok bare den elektriske låsemekanisme, der er blevet træt - den er mig bekendt ikke dyr, og den burde forhandleren skifte uden at blinke (ja, det burde han sådan set også hvis det kostede kassen ;-) )

Hvad med den oplukkelige bagrude? Hvirker den efter hensigten? De har det med at svigte, så tjek lige den også.

Hvordan kører vinduerne ikke som de skal?

Men igen - kig på citronik.dk, søg evt. på de mange indlæg (det er forøvrigt nemmest at søge via google - bare tilføj site:citronik.dk i søgefeltet), eller opret dig evt. som bruger og stil dine spørgsmål der :-)

Vh Anders