Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2012 kl. 08:46

Nu kender jeg ikke lige til nogle problemer med B6'ern, men multitronic-gearkassens har fejlet for mange, samt den gamle V6'er er kendt for at tabe lidt heste. Men der kører jo mange Audi'er, da de var meget populære som både firmabil og familieflytter - men den lider heldigvis ikke under de samme børnesygdomme som den Passat den bygger på. Nu har din kun kørt 150k, men sliddele begynder snart at skulle skiftes, så vær opmærksom på det.
Min V6'er i min tidligere A6 fra 05 brugte til sammenligning en liter pr. 1000 km, og der døjede jeg med DSG-kassen konstant.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

02-05-2012 kl. 20:35

Det er typisk at hvis der er problemer med en dyere bil, så hører man ofte om det, for det bør jo ikke være sådan.
Jeg er overbevist om at de fleste A4 og A6 med denne moteo kører udemærket, men selvfølgelig er der problemer med motoren i et for højt antal.

Mit bedste råd til m t, hvis du ellers er glad for din bil, så kør pænt, lad være med at køre med mange omdrejninger, brug en lidt tykkere olie, og skift lidt ofte. Husk at kæden smørres af motorolien.

Det er ganske rigtigt at der efterhånden kører mange Audier, men det er langt fra alle med 2,4l V6 motor.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg