Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

31-03-2012 kl. 21:45

Fordelelen ved Tsi´eren er at momentet, som er det der virkelig kan mærkes i hverdagen, kommer længere nede i omdrejningerne. Allerede under 2000 rpm har den meget mere moment.

Nu har jeg prøvet den motor i en Leon. Og der var jeg ret imponeret. Der manglede på ingen måde kræfter, og den føles kvikkere end den er.

Men omvendt er en 6 cyl motor noget ganske særligt. Det er bare mere spændende. Og især når det er en BMW.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2012 kl. 22:40

prøv at se en kolisitionstest på en bmw fra år 2000.på euroncap.com og tænk over hvad du ser.vælg i det mindste 2001 modellen.der bliver du i det mindste ikke helt mast.bmw erne har lumske køreregenskaber i våt og vinterfører pga baghjulstrækket.

Dette indlæg blev 10-04-2012 22:47 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

12-04-2012 kl. 18:44

JG B skrev:
bmw er ikk mere lumsk så meget andet jeg har kørt i mange biler gennem arbejde og biler jeg har haft lånt og de biler der har været nemmest at køre i om vinteren har alle været bmw, jeg synes faktisk en bil med forhjulstræk har meget lumske køreregenskaber når det er glat da de kan være slemme til at understyre...

nu er det sådan at en bil ikke har nogen samvitighed mht en kolisition og det er unægteligt sjovere at kunne leve videre uden varige men se video .og det er det som jeg advarer imod.sidst og ikke mindst er det kørens erfaring bag rattet som tæller i sidste ende.men jeg mener at en bmw af ældre dato har lumske køreregenskaber.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

13-04-2012 kl. 05:54

Nu er det nok de færreste "almindelige" mennesker der kan mærke nogen forskel på køreegenskaberne i de forskellige biler i samme klasse, hvis man kører efter de danske færdselsregler.
Men skal man lege lidt, så er en baghjulstrukket nok mest en "drivers car" hvor man kan få bagenden til at hjælpe sig rundt i svingene.
Hvis det derimod går ud på at blive på vejen længst muligt så kommer vi ikke uden om 4-hjulstræk som i eks. Audi og Subaru.

Nu gik spørgsmålet så mere på hvilken motor der var sjovest. En BMW r6 eller en moderne Tsi fra VW.

Dette spørgsmål vil jeg lade ligge da jeg selv kører med 5 zyl hi, hi.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-04-2012 kl. 05:38

Flemming Johansen skrev:

...og ikke bare 5 cylindre...næhhhh...det er dem med "Z", du kører med...;-))))))

Ja den lyder meget bedre, og er det ikke det dey hele handler om.:-)

Hiksen Lars