Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2012 kl. 08:04

En forhandler vil muligvis købe den af dig, men så får du ikke specielt meget for den. Privat kan du få en del mere.

Prøv også at sætte den på DBA. Bilbasen er selvfølgelig et godt sted, men Bilgalleri er i mine øjne bare en flok Brian'er, så der ved eg ikke hvor stort træk der er i biler. Du kan evt også redigere din annonce: Er det klare, gode billeder, viser de alting, og vær ærlig omkring bilen: skriv hvis den har småskader og ikke er helt perfekt. Det syntes jeg gør sælger meget mere troværdig, end nogle af dem på fx bilgalleri der sælger en klam Brian-stylet bil som "næsten ny" eller "fantastisk bil"

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2012 kl. 08:25

Billederne er fine, men det skæmmer dog i mine øjne at nummerpladerne er slørede. Efter Trafikstyrelsens hjemmeside hvor man kan se synsrapporter er gået online, er rigtig mange begyndt at tjekke tidligere synsdatoer og anmærkninger via nummerpladen, for at se om der er nogle graverende fejl eller snydt med km-tallet. Så jeg ville helt klart smide de uredigere billeder op, da det viser mere ærlighed, og det tæller for mig meget ved et privatkøb.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-03-2012 kl. 13:13

Du kan jo også forsøge og hammer prisen i bund, og se om der ikke dukker en op. Er bedre at få den solgt end at den står og hænger....pris ide nok 20-25.000,- så dukker der sikkert en frem.

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2012 kl. 14:23

Omkring de 30.000 kr ville jeg mene var et godt bud, 28.000 kr lyder godt på papiret og slår man lidt af, så lander du sikkert på ca. 25.000 kr.

Mindre ville jeg ikke gå med til, hvor lang tid har du sat den til salg ?

Du skal oprette en annonce på dba.dk, så skal du nok få den solgt.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-03-2012 kl. 14:35

Ja vi er vidt forskellige som mennesker...men 20k i hånden er bedre end aldrig at få solgt- Der bliver pt købt mange nye små biler, så det kan være svært.

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2012 kl. 16:58

Ved en forhandler vil jeg tro at du får ca. 10.000 kr for den.

Jo flere gode billeder og en god tekst og skriv gerne fuld service, godt vedligeholdt, dokumentation for rep. ( regninger ) hvis det passer ? du må ikke lyve, det opdager en evt. køber alligevel at du gør.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-03-2012 kl. 18:47

Jane Madsen skrev:
Jeg har en bil til salg, men er der overhovedet salg i biler i tiden?
Måske har jeg sat prisen for højt, men har kigget hvad andre tager for samme model, årgang. km osv. og lagt min i den lave ende og endda skrevet i annoncen, at jeg er villig til at slå af i prisen ved hurtig handel. Ved godt at mærket ikke er et af de "populære", tværtimod. Men man får godt nok meget bil og udstyr for pengene...synes jeg.

Bilen er sat til salg på bilgalleri og her på bilbasen....Kan jeg gøre andet for at komme af med den, hurtigst muligt (den står med plader og bliver brugt indimellem)? En forhandler vil nok ikke købe den uden jeg køber en af ham eller...?

Syns egentligt det er lidt synd for dig, i den forstand at hvis du tror eller påtænker at få noget der minder om 28-35.000, ja så bliver du skuffet. Ikke ret salgbar bil, og tjek så lige hvad forhandlerne tar for dem.. ingnen af dem får solgt disse biler, og jeg mener oprigtigt at hvis du kan få 20.000 for den, ja så skynd dig at slå til..lidt synd at andre ikke har fingeren på pulsen hvad angår mærker priser osv. Men du kommer til at sande mine ord.....men den sidste klovn er jo selvfølgelig ikke født endnu, så du kan være heldig, men så er det lidt som lotto. Sådan er tiderne blevet for den slags biler og årgange. håber du tar det til dig.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-03-2012 kl. 21:08

Jane Madsen skrev:
Tak for jeres indlæg og idéer. Har taget dem til mig.

T Nielsen: Ved ikke helt om jeg skal blive fornærmet over dit indlæg eller trække på skulderne. Vælger det sidste...

Nej det er jo så op til dig. Men du kan jo så kun vente og se om bilen bliver solgt og til hvilken pris...Biler fra 01-05 er pt ikke meget værd...taler af erfaring. Brugt priserne har dykket flere gange...Nej jeg mener man skal forsøge at være lidt realist omkring det at sælge og prisen..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

01-04-2012 kl. 19:18

Jeg syns det er en lidt træls rådgivning du modtager af folk her på sitet. Ta et kig på hvad forhandlerne tilbyder sådan en bil til, og der kan man også slå lidt af samtidigt med du får garanti/reklamation på bilen..de står fra 27 og op efter. Din skal have nye dæk og kigges grundigt efter, og A/C skal renses og fyldes op. Alene de 2 ting er imellem 4 og 5000kr. Så det med at sætte bilen til omkring de 30 er helt hen i vejret.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-04-2012 kl. 22:28

Tvivler på at du kan få i nærheden af de 29k.
Når man søger på lignende biler dukker eksempelvis disse op ved forhandlere: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/laguna-ii/18-authentique/1106604

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/laguna-ii/16-authentique-pack/1119905

Så får du altså ikke 29k privat!
Jeg ville ihvertfald gå efter at være den billigste der er til salg privat, så max 26-27k (lavere hvis det skal gå stærkt)
Vær i øvrigt indstillet på at der nok skal noget afslag til for at få en handel igennem.....

Dette indlæg blev 01-04-2012 22:29 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-04-2012 kl. 14:34

Jane Madsen skrev:
Prøv at læs hele annoncen.....Jeg er klar til nedslag i prisen :)

Hej jane.

Har læst den. Du har prissat den over det som forhandlere tager tiltrods for at den skal have 4nye dæk mv. Den har gået lidt længere og har fået skiftet speedometer. Når det er lidt svært at sælge som markedet er nu, skal man noget under det forhandler tager, hvis man vil af med det. Det hjælper ikke at skrive at man er klar til afslag ved hurtig handel. Folk køre forbi annoncen og dine penge er spildt ang denne. Hvis nogen er int. vil de henvende sig på eks de 19.900,- minus afslag vedr. dæk mv. Det er kun for at hjælpe dig der bliver nævnt disse forhold. Dem der pt er til salg ved forhandlere er nysynet og har kørt mindre end din..Så hviss du VIL af med bilen er du nød til at granske det der bliver skrevet om det. Eller bliver det vanskeligt at sælge. det bliver svært at få meget mere end ca 17000 som den står. men er jo lisom dig der skal erfarer det..

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-04-2012 kl. 18:53

Jane Madsen skrev:
Prøv at læs hele annoncen.....Jeg er klar til nedslag i prisen :)

Jeg ville sætte en offensiv pris i stedet for at regne med at folk ringer på en halvhøj pris og jeg så kan slå af.
Nogle potentielle købere springer simpelthen over en annonce, hvor de synes orisen er for høj. Hvorimod de reagerer på en annonce med en lavere pris..

Men, men, det er jo dit salg, så du må jo selv prøve dig frem.....

PS.
Jeg ville i øvrigt flytte billederne så billede 6 og 7 er de to første. Et billede af bagagerum og et halvbeskidt motorrum som de to første billeder er ikke optimalt. (måske en detalje, men...)