Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
07-03-2012 kl. 09:06
Jeg mener ikke det er lovligt at isætte flere sæder en bilen er godkendt med/til/solgt med. Det er nok en god idé at kontakte den lokale Ford-forhandler, men jeg mener nok de siger noget lignende.
Sæderne kan nok også købes gennem forhandleren hvis det viser sig at være lovligt, ellers kan de findes billigt hos en hugger.
Sæderne kan nok også købes gennem forhandleren hvis det viser sig at være lovligt, ellers kan de findes billigt hos en hugger.
Profil slettet
07-03-2012 kl. 10:05
Jeg har også læst at man ikke kan smide flere sæder i bilen end den er godkendt til.
Også selv om det er muligt og ret nemt.
Også selv om det er muligt og ret nemt.
Profil slettet
07-03-2012 kl. 10:23
Jamen så kom det da på plads - troede jeg faktisk ikke man kunne :-) Hvad står den 3. sæderække i?
Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004
07-03-2012 kl. 17:29
Har lige lavet samme manøvre i min S-Max
Den er dog fra 2011 og havde såkaldt forberedelsespakke (seler og beslag monteret ab fabrik)
Det var derfor ligetil at skrue sæderne i - fire bolte i hver stol (hvilket jeg selvfølgelig godt var klar over da bilen med vilje var købt med forberedelses pakken)
Herefter måtte jeg omkring en synshal for at få monteringen godkendt samt efterfølgende omkring skat for at få en ny registreringsattest med påført ny køreklar vægt samt at bilen nu var 7 sædet.
Syshallen kostede selvfølgelig prisen, men til stor overraskelse var besøget hos skat - dvs ny registreringsattest, gratis
Den er dog fra 2011 og havde såkaldt forberedelsespakke (seler og beslag monteret ab fabrik)
Det var derfor ligetil at skrue sæderne i - fire bolte i hver stol (hvilket jeg selvfølgelig godt var klar over da bilen med vilje var købt med forberedelses pakken)
Herefter måtte jeg omkring en synshal for at få monteringen godkendt samt efterfølgende omkring skat for at få en ny registreringsattest med påført ny køreklar vægt samt at bilen nu var 7 sædet.
Syshallen kostede selvfølgelig prisen, men til stor overraskelse var besøget hos skat - dvs ny registreringsattest, gratis
Dette indlæg blev 08-03-2012 12:58 redigeret af dets forfatter.