Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2012 kl. 17:54

Jeg må sige at jeg faktisk er positivt stemt omkring forslaget også - mindre værditab og så føler jeg mig ikke snydt ved at have betalt fuld pris for min bil, og ikke omgået reglerne og købt en "demo" bil. :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2012 kl. 18:31

Ja dette værdi tab er stadig gældende for visse. Er steget 700kr årligt i vægtafgift og som sådan er min bil usælgelig nu...

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-03-2012 kl. 20:59

T Nielsen skrev:
Ja dette værdi tab er stadig gældende for visse. Er steget 700kr årligt i vægtafgift og som sådan er min bil usælgelig nu...

Hvis de 700kr ekstra årlig ejerafgift gør bilen usælgelig, så var den nok ikke meget værd i forvejen.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-03-2012 kl. 21:17

Det kan der såmænd være noget om Nick, men så er det da ikke på grund af 700kr fra eller til på ejerafgiften, men valget mellem teoretiske 4-5 km ved ekstremøkokørsel ned ad bakke og med medvind at folk vælger bilen efter.

Hilsen Lars

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2012 kl. 22:32

Hej Lars.

Narj kan sikkert godt sælge den, men det er en svær en idag med alt det grønne du ved. Forhandlerne siger at det nu er blevet sværre idet alle køber små nye biler. Har Mondeo V6 som er 6år, og får ikke mange kroner for den.

Så nej vi får ikke bedre brugtpriser på at det som trådskriver nævner. Alle køber små nye nu. Og de kommende måneder i år kommer der nye motorer og biler som er langt mere interassante end en brugt

Dette indlæg blev 05-03-2012 22:36 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2012 kl. 02:35

Ha ha nu kan jeg mærke brugt prisen på mondeoen stiger .-) Dejligt med lidt optimisme....næh syns blot de 7000kr årligt i vægtafgift er træls som vi siger på jysk, og en rimelig høj forsikrings præmie , hvis ikke det var fordi jeg tog selvrisiko på 12000. så præmie er 5500,- som er er 600 mere end jeg gav for bmw 5 (E60).

Pt køre jeg nok kun 15000km årligt, men omregnet til en lille ny kan jeg køre for det halve af det jeg giver nu...Men måske er det blot tankespind. Gav 120,- for den for 2år siden, og stoppet for godt 20.000 i den...Man vil gi ca 45.000 i bytte med noget andet..
Men jeg skal jo ikke klage .-) andre har det sikkert værre....(griner)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

06-03-2012 kl. 05:48

Jeg føler da lidt med dig Nielsen, men en Mondeo V6 er ikke en bil man køber eller lader være med at købe på grund af ejerafgiften, det er da dem mindste post i det budget.
Sådan en bil køber man fordi man vil have en forholdsvis billig V6, men så længe vi har en regering og i serdeleshed en statsminister, der hele tiden fortæller os at det går dårligt, på trods af rekordoverskud på betalingsbalancen i 2011, så tør folk ikke bruge penge og derfor er store biler ikke interessante i øjeblikket.

Jeg kører selv i en gammel A6. 2,5 tdi. jeg gav 125-k for 2½ år siden, og den er nok heller ikke meget værd i handel i dag, men den skal ikke sælges, hvor får jeg ellers så lækker en bil til de penge?

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2012 kl. 06:43

T Nielsen skrev:
Hej Lars.

Narj kan sikkert godt sælge den, men det er en svær en idag med alt det grønne du ved. Forhandlerne siger at det nu er blevet sværre idet alle køber små nye biler. Har Mondeo V6 som er 6år, og får ikke mange kroner for den.

Så nej vi får ikke bedre brugtpriser på at det som trådskriver nævner. Alle køber små nye nu. Og de kommende måneder i år kommer der nye motorer og biler som er langt mere interassante end en brugt

Næh det gør du ikke, til gengæld har du en overlækker bil med masser af plads, udstyr og komfort, som sikkert er så godt som gældfri. Du har minimal afskivning og rentebyrde og kan defor smile hele vejen ned til tanken og nyde hver eneste km du kører, i stedet for at være mast ned i en eller anden tarvelig økoræser uden saft og kraft.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-03-2012 kl. 08:14

T.Nielsen, det er altså ikke de 700,- der gør din Mondeo usælgelig, det er driftsomkostinigerne på den, om så der var gratis ejerafgift, så vil den ikke stige. Store uøkonomiske biler er ligessom dinusaurusen, en døende race.
(men vores fasination af dem fortsætter)

Lars, hvordan kan du give vores statsminister skylden for finanskrisen ????
Krisen skyldes at der er alt alt for meget gæld i samfundet, derfor der der svært at sælge en luksusvare som feks. T. Nielsens Mondeo.

Nå, er vi ikke kommet lidt langt væk fra trådstarteren :-)
Jeg tror at det er for tidligt at forudse brugtpriserne, men jeg hilser det velkomment at afskrivningerne er ens for alle.

Dette indlæg blev 06-03-2012 08:29 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2012 kl. 12:55

Ja den var jo som sådan billig i forhold til nyprisen som lå på 364.000,-

Havde kørt 128.000km da jeg fik den, efter at have kørt for dansk supermarked.

Så fik jeg den dinitrol behandlet og lavet service bremser og klima rep, 2sæt nye dæk. Der er dog ikke fartpilot i den. men den køre super af en 6cyl til den pris.

Og ja der er lidt vedlighold på en sådan Ford sag. Den har da også været igennem de rep som er svagheder ved netop den model, som knækkede forfjedre, bagtårne mv. Jeg ved godt at dette måske ikke er tråden, men jeg har haft nogle tanker med den omkring det at få monteret fart pilot og evt få originale 18" alu som sidder på top modellen. Men men har været lidt bange for at stoppe for meget i den. Døjer lidt med klima'en igen. Ved ikke om jeg skal have ny pumpe på, eller om jeg skal lappe på det, og sælge..Den har kørt 156.000km nu, og jeg nyder da hver gang jeg starter den. har haft en tanke om at få den til Ford i Flensborg, og få den lavet tip top en gang for alle..Om sommeren kan den køre omkring 12,8km/l er der målt. Her hvor det ve koldt med blæst og korte ture røg den på 8,7km/l som det laveste jeg har set. Sjovt nok bedyrer Ford i Flensborg at de ikke kan montere fartpilot, Men ford herhjemme kan godt til en pris på 6000,- ...Så tankerne svinger lidt frem og tilbage på at beholde den eller sælge.

Henrik Borré

Henrik Borré
bruger siden
15-12-2006

06-03-2012 kl. 16:48

Nu vi alligevel er kommet et stykke fra trådens oprindelige emne...

T Nilsen, jeg sidder i næsten samme situation og har været i gennem samme overvejelser. Jeg har selv en benzinsluger i form af en BMW 523i fra 1998 med 2,5 liters række-sekser. Den kører ved blandet kørsel omkring 11 km/l og har høje afgifter (2.880 kr/halvår). Økonomien hænger imidlertid fint sammen, da afskrivningerne er minimale, fornuftig forsikring pga. vognens genkøbsværdi og lave serviceomkostninger som følge af, at den nem at skrue i for gør-det-selv-folk.

Bilen er passet og plejet med kun 89.000 km på klokken... jeg nyder hver kilometer, så den bliver i garagen lidt endnu :o) Brugsværdien og ejerglæden er langt højere end den aktuelle indbytningspris.

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2012 kl. 17:21

Jan Gregersen skrev:
Tjaa Nielsen, Tørstige biler er ikke i høj kurs for tiden.
Surt hvis man skal sælge, men godt hvis man vil købe.

Jeg har selv lyst til en brugt Jaguar, men er kommet der til, at hvis jeg skal have en, skal det nok være en diesel.

Ellers ender det nok med en øko knallert :(

Jaguar og diesel hænger bare ikke sammen! Min gamle E-type buldrer afsted med en V12'er og ikke langt over 5 på literen. Så hellere køre øko-potte til daglig, og så lufte den store benzinsluger om sommeren ;-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

06-03-2012 kl. 19:04

Henrik Pedersen skrev:

Lars, hvordan kan du give vores statsminister skylden for finanskrisen ????

Jeg har på intet tidspunkt givet vores statsminister skylden for nogen finanskrise...
Deg er at dem der mener at krisen kommer udefra, og hverken den nuværende eller den forrige statsminister står til ansvar for hvad der sker ude i verden.

Men det hjælper ikke på danskernes lyst til at bruge penge, at man hele tiden fortæller dem at det går dårligt, på trods af at exporten i 2011 var højere end før krisen startede, og overskuddet på betalingsbalancen var på historiske 118mia kr.

Der er aldrig solgt så mange biler i DK som i 2011, (godt nok små biler) så det er svært kun at se pesimistisk på det hele.

Som jeg skrev længere oppe kører jeg selv i en gammel A6, med næsten alt i udstyr,(nypris i 1995 ca 650.000kr) og jeg nyder hver eneste km, selvom jeg betaler 8500kr om året i vægtafgift, men bilen er betalt og kører ca 17 km/l.

Hilsen Lars

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

07-03-2012 kl. 13:22

Demo- og leasing STOP giver bedre brugtpriser!!

Tja, det kommer vel for det første an på, om man synes, at højere brugtpriser er bedre brugtpriser.

Jeg har (før jeg fik firmabil) altid foretrukket at købe en ca. 3-4 år gammel bil - gerne tidligere leasing eller firmabil - som derved ofte kostede under halvdelen af nyprisen.
Det var min mulighed for at få en lækker bil i en fornuftig størrelse, uden at blive helt ruineret.
Den ide er nok snart knap så god, når de nye ændringer efterhånden slår igennem på brugtmarkedet.

Modsat er det selvfølgelig rart for de personer, som køber en bil fra ny, at den nok vil komme til at få en mindre afskrivning fremover.
Så tillykke til dem.

Om det så samlet set er en fordel ??
Tja, jeg kan da godt frygte, at specielt de børnefamilier, som har brug for pladsen, men måske ikke har det helt store økonomiske overskud, i fremtiden vil komme til at køre i nogle gamle samdrede øser.
Om det er en positiv udvikling, ved jeg sku ikke rigtigt.

Dette indlæg blev 07-03-2012 13:23 redigeret af dets forfatter.