Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
01-03-2012 kl. 11:29
Ærgelig situation du er havnet i.
Der er, desværre mange, der er i samme situation som dig, vedr. restgæld.
Du har haft bilen i over 4 år, og du har simpelthen afdraget for lidt på bilen, jeg kommer frem til at du max. har afdraget 937,- på måned uden renter og gebyrer.
Det er simpelthen for lidt, og "straffen" kommer nu, jeg beklager men det er altså virkeligheden, en dyr lærestreg.
Vedr. reperationerne, så lyder det uheldigt, men du skriver ikke noget om hvor langt bilen har kørt, og over hvor lang tid disse reperationer er foretaget.
Profil slettet
01-03-2012 kl. 12:21
Jens Petersen skrev:
Vi har en Peugeot 307 fra 2005, som bliver ved med at gå i stykker. Vi har værkstedsregninger på 2-3000kr pr måned i snit. Så var det klima anlægget, så glødepærerne, så bagrudeviskeren, så turboen, så udrykkerlejet osv. osv. osv. Det er et mareridt, og vi kan ikke skifte bilen ud, da vi stadig skylder 115.000 kr på den. Vi købte den for 160.000 kr i 2008, og nu kan vi max få 70.000 kr for den! Er der andre der har oplevet noget lignende?
Peugeot er en fin bil, der blot i en årrække har haft nogle problemer med specielt el-dele, relæer og undervognskomponenter.
Hvorfor ikke blot glæde dig over at de udskiftede dele er nye - så går de da ikke i stykker forløbigt ?!.
Det ender med at du får en bil der er kureret for de almindelige børnesygdomme .
Mit råd er at glæde dig over bilen og glemme dens fortid .-)
Dette indlæg blev 01-03-2012 12:23 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
03-03-2012 kl. 09:21
Nej jeg tror det er almindelig kendt i bilbranchen at hvis man køber en Peugeot fra omk. 2000-2005 så kan man risikere en del trælse fejl på el og undervognskomponenter.
De senere årgange er ikke nær så fejlbehæftet - men rygtet hænger vel ved ?!
Uanset mærke så er det stadig reglen at en bil fungerer og en undtagelse at den er behæftet med fejl.
Så TS skal ikke male fanden på væggen synes jeg - men glæde sig over at de svage punkter jo netop er udbedret.
Og nej - jeg kører ikke selv i Peugeot. Det skyldes ikke at jeg har fravalgt Peugeot men valgt forskellige andre mærker gennem tiden.
Jeg har flere i nær familie som altid har kørt Peugeot - helt uden problemer.
H P
bruger siden
06-01-2004
03-03-2012 kl. 11:11
JG B skrev:
hvor lang en årrække snakker vi om??? den eneste peugeot je kan huske fra de sidste 20 år som ikk har været fyldt med fejl og svagheder fra ny til de er blevet skrottet er 406, og når man ser det over 20 år er det meget skidt klaret og jeg tror ikk på den holder op med at gå i stykker. det firma jeg arbejder for kører peugeot men vi har dem kun i to år fordi der efter falder de fra hinanden og vi kan kun bruge dem når de virker, nu har vi så kun kørt peugeot i 6 år før kørte vi vw men peugeot gav chefen et bedre tilbud i indkøb, men når når vi skal til at skifte bilerne om 2 måneder skal vi heldigvis ha vw igen fordi peugeot var for dyre i drift og det i længden kostede flere penge pr år end vw...
Ok, Peugeot falder fra hinanden efter 2 år, hvorimod VW er de rene evighedsmaskiner ?
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
06-03-2012 kl. 22:40
Dette indlæg blev 06-03-2012 22:42 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-08-2012 kl. 10:36
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
tony johansen
bruger siden
22-09-2012
03-12-2016 kl. 09:26
men ryster stadig så støddæmper + stånlejer
men ryster stadig så nye bremsekaliber helevejen rundt
men ryster stadig 3 gange siden Maj er den sporet
men ryster stadig så nye trækaksler
men ryster stadig og knurer når den har kørt 20 km så nye forhjuls lejer
men ryster stadig og der er kraftig resonans i bilen over 80kmt
så ny dæk men det blev bare værre meget værre så på med de gamle
men ryster stadig så nye baghjulslejer
men ryster stadig og føles som om den slæber dækkene på tværs af vejen
og som om de forreste lejer er banket i stykker
i dag på med nye pirelli dæk
jeg har ikke kunne spotte mislyde fra kobling der er ikke rystelser når den står stille hverken udkoblet eller tilkoblet og ved skiftende omdregninger
spekuleret halve nat om det er difrentialet
tony johansen
bruger siden
22-09-2012
03-12-2016 kl. 09:30
men ikke nu med de rystelser som er afhængig af farten
tony johansen
bruger siden
22-09-2012
03-12-2016 kl. 11:57
der er skiftevis rystelser omkring 80 kmt
ca 4 sek ryst så 5 sek pause så 1 min ryst så 30 sek pause
sådan skifter det heletiden
rystelserne er at sammenligne med en forkert sporing men som skrevet har jeg ofret 3 forgæves sporinger
og da jeg skifted trækaksler var det den korte i venstre der var mest slør i
så jeg begynder at have mistanke på difrentialet
men det er efter hånden noget af en udskrivning at der er noget der hele tiden bankes i stykker og jeg kørrer ellers som en gammel mand med blød hat og som om bilen var lavet af glas købte bilen april 2015 km 115,000 da gik den som en drøm
tony johansen
bruger siden
22-09-2012
04-12-2016 kl. 09:46
og nye pirelli dæk (66 db)
Det gav en betydelig beddere komfort
jeg køber aldrig kineser dæk mere de ender med at skulle skiftes før de er halvt slidt ned
men der udover kan jeg vist gå se en kobling udskiftning i sigte
flere var ude og prøve kører den i går og syntes at den var ualmindelig stram og kobled til meget kontant