Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-02-2012 kl. 22:40
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
24-02-2012 kl. 23:28
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-02-2012 kl. 23:38
For min skyld måtte bilen godt koste de ca 6000 mere og så have gardin airbags. Men tror folk er ligeglade med at få smaddert hovedet ved side kollision. En test viste at ved en sådan slår man hovedet igennem ruden..Var ellers i stødet til at købe en, men men idag siger man at folk IKKE må købe en bil uden gardin airbags, så nu går tankerne lidt på om man skal overveje en lille kia picanto..
Dette indlæg blev 25-02-2012 00:02 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-02-2012 kl. 00:20
og en til, læg mærke til hvordan hovedet går igennem sideruden på de nedereste billeder... http://euroncap.dk/2011/Q4b-2011/Fase-4b-VW-Up!.html
Så spørger man lige sig selv...hvordan opnår de 5stjerner..jo det gør de bla ved at sætte sele alarm ved alle pladser, og lidt fikumdik som ikke er livredende. Der såkaldte radar brems system skulle de have undladt, og så brugt pengene på ordentlige airbags..
Så er det man tænker...muligt at den køre godt, for det gør den, og det er både med motor gearkasse undervogn og styre tøj...men jeg vil ikke sidde i den ved side kollision...hvis de ikke inden for overskuelig fremtid proklamere at der kommer gardiner i, ja så kan man jo hvis man alligevel skal finansiere et nyt køretøj, vælge en klasse højere med alt det perfekte sikkerheds udstyr, så med bil i 135.000 kr's klassen koster det kun ca 200kr mere brutto pr mdr...
Dette indlæg blev 25-02-2012 00:35 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
25-02-2012 kl. 08:33
Det næstvigtigste for producenterne er pressens mening, men det er kunderne der bestemmer.
Jeg kan stadig huske da Peugeot 206 blev præsenteret, den blev høvlet med af pressen "kører dårligere end forgængeren", "umuligt at finde en god kørestilling" osv. Men stadig blev den een af Danmarks mest solgte biler igennem tiderne.
Profil slettet
25-02-2012 kl. 10:00
Ib S skrev:
En anden interessant iagttagelse er jo at UP´en bliver omtalt konstant i medierne, den samme bil hos Skoda og Seat bliver så at sige overhovedet ikke nævnt, kun i en lille notits hist og her. Det bekræfter mig igen i at VW betaler i dyre domme til journalister for at få deres produkt skrevet op til den helt store åbenbaring for menneskeheden. Mens Skoda og Seat ingenting får ud af det. I dag kan man jo ikke købe et bilblad hvor der ikke er 3-4 test hver gang af et VW produkt.
Helt enig! UP er hypet gennem lang tid efterhånden, og beskrevet som den eneste minibil der rent faktisk kan svare sig at købe. Men faktum er at det er en bil der er på højde med de andre i klassen, hvilket jeg selv har erfaret. Jovist er det en fin bil, men der er så mange andre i klassen at de ikke skal gå tabt.
Jeg tror også at VW kommer til at sælge langt flere UP end Skoda og Seat, ene og alene på grund af mærket. Så kan man kun håbe at Skoda og Seat bliver billigere, og så bliver det sjovt at se om folk vælger den dyrere UP, eller en billigere Citigo eller Mii, der er identisk med UP.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-02-2012 kl. 11:46
Dette indlæg blev 25-02-2012 11:51 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
25-02-2012 kl. 12:08
Men prøv engang at regne baglæns. 85.000 kr. fratrukket:
- Afgifter
- Moms
- Fortjeneste til VAG
- Transport fabrik til DK
- Fortjenste til importør og forhandler i DK
= Hvad der er tilbage til at bygge et ægte "kvalitets-produkt"
Man kan jo så vælge at afkrydse nogle udstyrspakker, men det bliver basisproduktet ikke bedre af.
Men sådan er det jo generelt med biler, og hvis bare køber ikke tror, de køber et super-duper produkt for 85.000 kr., så er det jo i og for sig OK.
Jeg synes dog det kunne være rigtig relevant, hvis nogle af medierne gik i dybden med en test, hvor man eksempelvis fik bilen på en lift, for at se kvalitets-niveauet af undervognskomponenterne, rustbeskyttelsen o.s.v. Så er jeg ret sikker på begejstringen lander på et lavere niveau. Men ofte bliver medierne forblændet af indpakningen, d.v.s. "bløde materialer på instrumentbordet, finish i kabinen o.s.v." - på samme måde som vi lader os forblænde af konens indpakning :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
26-02-2012 kl. 17:59
Måske er jeg naiv, men jeg nægter at tro på at journalister er i lommen på VW.
Til gængæld tror jeg at VW har en velsmurt pressemaskine, og de er gode til at få budskabet frem, dernæst er Seat og Skoda,mig bekendt, stadig ikke kommet på markedet, så selvfølgelig kaster pressen sig over VW.
De kan lide bilen, og du har ret til at være uenig.
Men kunderne har talt, de elsker bilen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-02-2012 kl. 18:38
Jeg studsede også lidt over Ib's indlæg, men jeg er også en af dem der noget vild med UP'en, ganske simpel fordi jeg ville se om det var noget jeg kunne bruge fordi jeg ikke køre vildt meget mere og fordi den har store gode sæder som han hæves op, og det er ikke mange der har det. Den kørte super godt, og var ved at bestille en. Så kommer jeg til at rode rundt på nettet hver dag og googler Vw UP sidste nyt osv. Og der kommer så en graverende ting iforhold til hvad det er værd. Denne livreddende gardinairbag som vw ikke har stoppet i, men istedet en af de meget billige puder der flytter sig op og ned. Det er yderst kritisabel at den airbag ikke er i bilen.
Jeg tror på sin vis Ib måske har ret i hans antagelse, men det er sikkert med nuance forskelle. Vw og Smc er meget store i det samlede billed, så man har måsk bevist valgt ikke at fremhæve for meget kritik, da det jo kan udløse et noget mindre salg om muligt. Og jo ikke sikkert at skribenterne vliver inviteret næste gang en ny vw kommer til byen.