Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-02-2012 kl. 18:28

De små 10min på motorvejen er jo kun "bykørsel" du køre vel 110km/t på ikke helt varm motor. Tjek dit dæktryk, fylder du rigtigt oktan tal på..er luftfilter stoppet til...ellers må du køre ind til bmw og få den læst ud..men det er jo koldt i denne tid, og det har også indflydelse på km/l.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-02-2012 kl. 19:26

Hej igen stefan.

Jeg tror ikke din bil fejler noget, tjek blot om dit dæktryk er korrekt og om det er 95blyfri du kommer i tanken. Tjek også motor olien om der er nok på. Og jo når det er koldt skal motoren have mere benzin for at kunne holde normal temperartur. Det med de 16,9km/l kan den sikkert nemt gå. Det kræver 1/3 bykørsel og 2/3 landevejs kørsel ved 80-90km/t...når du kommer over 110km/t begynder den at sluge, det gør alle biler. Motoren bliver først rigtig varm ved ca en halv times kørsel, altså inde i motor. Dit køler van bliver varm efter 10min som du kan se på din "varmemåler" i bilen. men en fin vogn alt ialt.

Obs. Det kan jo være lidt forskelligt hvor meget man kan se kulden på brændstof økonomien, men på benzin biler er det ikke det store, vil tro det tager 1-1,5km/l igen alt efter hvor koldt det er. Men er nok dine 130km/t der sluger km/l. Håber du har stor fornøjelse af bilen.

Dette indlæg blev 08-02-2012 19:28 redigeret af dets forfatter.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

09-02-2012 kl. 06:20

Christian: Er det målt manuelt ved at tanke den helt op og kører den tom og fylde den igen eller er det taget fra kørecomputeren..?

Stefan: Husk der er også stor forskel på hvordan man kommer op til motorvejshastighed... Selvom man synes det foregår økonomisk så er det ikke sikkert at motoren synes det...

Hvad har bilen kørt, hvor langt tid er det siden den har fået service... Det kan også have noget at sige...

Dennis Preuss Nielsen

Dennis Preuss Nielsen
bruger siden
15-06-2008

09-02-2012 kl. 08:35

Dit forbrug ligger ikke langt fra det normale. Har selv en E91 LCI fra 09 og den liggger i det daglige også omkring 11,5, jeg kører dog også på originale 19" fælge de sluger lidt.

Man kan detsværre slet ikke regne med langt de fleste biler idag. Tvivler stærkt på at du finder nogen der kører 26kml i en golf BM. Der er nogle enkelte bilmærker og modeller der er tættere på det oplyste end andre.

Man kan altid se på den tyske spritmonitor.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=2008&exactmodel=318i&powerunit=2

Dette indlæg blev 09-02-2012 08:37 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-02-2012 kl. 10:57

Stefan hæng dig ikke så meget i hvad andre køre på literen. De fleste der køre bmw køre altid lidt frisk til, og det sluger jo, man lægger sjældent selv mærke til ens egen kørestil. Der skal altså ikke meget til at sænke forbruget. Vind og vejr, korte ture med 130km/t. Hvis du tror der er noget galt med den, hvilket jeg ikke tror, kan du jo fylde den helt op og køre en længere tur med let speeder fod, og holde den ved ca 90km/t over ca 100km. Tank op igen når du kommer hjem, og divider så literantal med de km du lige har kørt, så får du helt sikkert et andet billed, medmindre det stormer eller du har modvind. Har selv haft en del bmw'er, og de kan godt køre langt hvis man passer lidt på med hvor meget gas man giver. har et par ekempler selvom det ikke lige er den motor du har. 523i (177hk) har et gennemsnit på 13,7 så vidt jeg husker. Ved pæn alm kørsel var det 12km/l , ved motorvejs kørsel over 130 ca 10km/l. En tur på ca 200km ved 90 km/t var det 16km/l.

Dennis Preuss Nielsen

Dennis Preuss Nielsen
bruger siden
15-06-2008

09-02-2012 kl. 11:05

Helt enig med T Nielsen. Jeg ligger i det daglige hvor min færden primært er ture på 10-15km lange og der ligger jeg på 11,5. Jeg har før haft en lang tur til Tønder hvor jeg kørte rigtigt pænt og holdt den på 90 hele vejen og da kunne jeg køre fra Herning-Tønder og retur med over 20,5kml i en 316i. Længden af dine ture og kørestil betyder rigtigt meget.

Men syntes stadig spritmonitor giver et super overblik hvis man skal ud at købe bil, syntes det er et rigtigt vigtigt værktøj.

Dennis Preuss Nielsen

Dennis Preuss Nielsen
bruger siden
15-06-2008

09-02-2012 kl. 11:23

Peder Vang Pedersen skrev:
Jeg er enig i ovenstående, men mener at vinteren er hård for benzinmotorerne, især de økonomiske - da de har svært ved at blive varme og derved opnå en god økonomi.
Jeg har erfaret at min bil mister mindst 1, nærmere 2 km/literen her i vintervejret - mine vinterdæk tror jeg dog har noget af skylden, da mine sommerdæk er med lav rullemodstand.

Det lyder fornuftigt og rigtigt. Jeg ligger dog ikke rigtigt mærke til det da jeg går fra brede 19" ruller til normale vinterdæk så det hjælper nok 1 kml eller 2 den anden vej :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-02-2012 kl. 11:40

Havde også 19" hjul på den 523i, men kunne ikke rigtigt måle nogen synderlig forskel. Men måske var det pga det var ekstrem dyre dæk med lav rullemodstand. Bmw'erne køre i benzin udgaver oftest imellem 10-12km/l, men man kan sagtens hvis man passer på køre noget noget længere. Men lækre biler at køre i.