Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-01-2012 kl. 20:32

Tja, ulempen er vel bare, at man ikke kan nøjes med at blinke en enkelt eller to gange, hvis man af en eller anden grund skulle have lyst til det.
Men Toyota er nu ikke de eneste, der har fravalgt den funktion. Min næsten nye Renault har det heller ikke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Brøndum

Thomas Brøndum
bruger siden
14-10-2009

23-01-2012 kl. 22:05

mach3 mach3 skrev:
hej

selv seneste avensis har ikke komfortblink - er der en eller anden ulempe ved det eftersom toyota insisterer på ikke at tilbyde det hverken som standard eller ekstraudstyr?

Hej

Det kan sagtens fåes som ekstraudstyr hos aut. Totyota værksted. Det koster ca. en tusse eftermonteret. Har selv fået det lavet på min (nu forhenværende) Avensis.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

24-01-2012 kl. 08:11

Kan det ikke kodes i central elektronikken, prøv da at høre næste gang den er til service, og de måske alligevel har pc´en tilkoblet. Min vw kan kodes enten til tre eller fem blink.

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2012 kl. 08:34

Tom Jensen skrev:
Fordi Toyota er en røvkedelig bil ... De fleste biler har en eller anden lille ting som man bliver overrasket over, bare ik Toyota. Men det er tilgengæld en driftsikker bil jo

Toyota er i mine øjne ikke mere kedelig end de andre biler der kører på vejene, og jeg syntes at de inden for de sidste par år har fået et rigtigt flot design - noget mere spændende at kigge på den nye Avensis eller interiøret i en Auris, fremfor en lige så kedelig VW, Mazda, Ford og andre leverpostejsbiler. Og alle biler har noget der overrasker, også Toyota, så mon ikke du skal prøve en før du udtaler dig ;-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

28-02-2012 kl. 05:43

Morten Lindgård skrev:
Alle Toyotaer siden År 2000 ca. har haft komfort funktionen i blink armen, så der er let frigang så man kan blinke 1 gang ved let tryk. Senere hen kom easyblink så, som eftermontering så man kan få kode d antal gange man nu vil have den til at blinke.

Hvis det er komfort-funktion at blinkerarmen kan holdes let uden at gå i hak, så man blinker 1 eller 2 gange efter behag, så er der komfort blink på en gammel Audi 100 fra 1988.
Jeg ved dog ikke om den kan kodes til eks 3 blink ved et let tryk.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2012 kl. 08:18

JG B skrev:
jeg har prøvet den nye avensis og syns faktisk den er mega kedelig og var os lidt skuffet over deres nye touch and go system troede det kunne mer...

Og en Passat, Audi osv er bare SÅ meget mere spændende? Ironi kan forekomme

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2012 kl. 15:10

Support BilBasen skrev:
Den kan sikkert godt kodes, men send os en mail, så ser vi på det.

Hehe..

Du er da vist bare blevet skidt ud af et horehus

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-05-2012 kl. 05:47

Back on topic: Mon ikke de har sparet den væk, fordi de ved, at de fleste alligevel ikke bruger blinklyset. Jeg kører dagligt mellem Middelfart og Kolding, så jeg oplever op til flere gange dagligt, at der "glemmes" at blinke ved vognbaneskift...

Jeg kører bl.a også på denne strækning hver dag, og kan nikke genkendende til det med manglende blink.
Dog mener jeg ikke det specielt er Toyotaer der "glemmer" at blinke, men snarre "her kommer jeg" biler og kassevogne, hvor man samtidig skulle tro at sidespejlene var blændet af.

Hilsen Lars