Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
18-01-2012 kl. 12:41
Har en Honda med originalt Xenon. De lyser langt bedre end halogen-lys, så det kan jeg klart anbefale - både ud fra et komfort, men også ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt.
Kørelyset/positionslyset på min bil er via xenon-lamperne, hvor andre mærker vælger at bruge de forreste tågelygter som kørelys (eksempelvis VAG-koncernen).
Jeg har spurgt på et Honda værksted, hvor lang levetid der er på pærerne, og om der derfor ud fra et økonomisk synspunkt, kunne være en idé at bruge tågelygterne som kørelys. Men iflg. Honda har de kun oplevet meget få pæreskift, så de så ingen grund til at ændre noget.
Og hvis jeg skulle bruge Dronningens ordvalg, så synes jeg i øvrigt også det ser "dum-smart" ud at køre med tågelygterne tændt, så nu kører jeg med xenon, koste hvad det koste vil.
Profil slettet
18-01-2012 kl. 13:38
Vi havde i 2 år en Volvo S40 med Xenon som også blev brugt til kørelys og her skiftede vi ikke pærer i den tid vi havde den. (den var 1 år gammel , da vi købte den)
På Volvoen var jeg ikke i tvivl om at det var en kæmpe gevinst. Nærlyset rent længdemæssigt svarede til en mellemting mellem det korte og lange lys på vores nuværende biler med halogen. Udover det lyste de bare mere op. Det lange lys var helt suverænt. Det savner jeg.
Den eneste ulempe jeg kan se var at det var dyrt at reparere. Vi havde et utæt lygteglas, hvilket betød en regning til 3500 hvor der var givet 20% i rabat og ingen arbejdsløn. Det dækkede over ny elektronik til den ene lygte samt ny software.
Dette indlæg blev 18-01-2012 13:39 redigeret af dets forfatter.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
20-01-2012 kl. 18:44
Dette indlæg blev 20-01-2012 18:45 redigeret af dets forfatter.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
21-01-2012 kl. 09:11
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
21-01-2012 kl. 22:24