Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Tanis
bruger siden
22-06-2006
13-01-2012 kl. 13:46
Det er lige den eneste grund jeg kan se, for ellers kan du også ud fra nummerplade oplysninger se nøjagtigt hvilken bil det er, altså årgang, motor osv.
Men dette oplyser sælger jo alligevel på sin annonce.
Kan ikke få øje på hvad plattenslager skulle bruge den til, da alle annoncer jo oplyser telefon nummer og så kan de jo bare ringe til ejeren og høre hvor bilen står.
En helt anden mulighed er naturligvis også hvis man ikke lige er intresseret i at naboen ved at man har sin bil tilsalg :)
Jacob Tanis
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
13-01-2012 kl. 14:43
Og jeg havde intet at skjule. Alle informationer blev oplyst til evt. købere.
Og jeg vil gøre det igen, når jeg på et tidspunkt skal sælge. Der er jo ikke ligefrem grund til at reklamere med nummerpladen og invitere til misbrug. Man kan jo aldrig vide hvad folk kan finde på nu om dage.
Så nej Steen, der behøver ikke at være ugler i mosen.
Profil slettet
13-01-2012 kl. 15:43
Christian Højby hansen skrev:
Martin- Hvad skulle det misbrug bestå af?
Har selv undret mig over dette, og som jeg ser det kan man da ikke bruge reg. nummer til andet end at kontrollere for restgæld. Og hvorfor skulle det ikke være ok?
Syntes da tværtimod at det har en "skræmmende" effekt på en annonce hvis man har skjult nummerpladerne, som om sælger har noget at skjule.
Helt enig! Jeg kan ikke ligefrem se hvorfor man skulle vælge at misbruge en nummerplade, medmindre man har stjålet den og løber fra benzinregningen. Når du holder parkeret ved Føtex kan alle skrive din nummerplade ned, som hvis den står til salg på Bilbasen.
Jeg er også enig i, at det virker ret skræmmende på annoncen, da når jeg kigger på brugt bil altid tjekker for pant i bilen på nummerplade.net, eller ser om synsdato stemmer overens på hvorlangtpaaliteren.dk.
Så jeg forstår ikke helt gemmeriet :-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
13-01-2012 kl. 23:57
Jeg foretrækker bare at gøre som jeg har gjort indtil videre.
Hvis man ønsker at vide om der er restgæld i bilen, kan man jo bare spørge mig. Mere besværligt er det som ikke. Jeg plejer også at oplyse de korrekte informationer ang syn osv.
De fleste har alligevel en del spørgsmål om bilen alligevel, så kan man jo bare spørge i den forbindelse.
Jeg har været 100% ærlig over for de købere af de biler jeg har haft til salg.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-01-2012 kl. 00:50
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
14-01-2012 kl. 01:32
Det virker mest som om folk gør det fordi de har set andre gøre det - uden at de aner hvorfor de gør det.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-01-2012 kl. 08:24
Jesper Jensen skrev:
Tjoohh - men det kan man jo også bare gøre med en hvilken som helst nummerplade man har set på en hvilken som helst bil ude i trafikken?
Jo det har du da helt ret i...havde jeg ikke lige tænkt på. Så ved jeg ellers ikke hvad man evt ellers kan finde på.
H P
bruger siden
06-01-2004
14-01-2012 kl. 09:38
Der er ingen grund til at skjule nummerpladen. Det eneste man opnår er at en evt. Køber tror at der er ugler i mosen.
Serg H
bruger siden
27-11-2004
14-01-2012 kl. 10:47
1. Biltyveri. Ud fra en stelnr kan man finde om det er den bil skal stjæles eller ej.
2. Din bil bliver eksporteret uden at du ved om det. Dvs en dag bliver du stoppet i en bil uden afgift:-)
3. Der kan komme flere bilkloner med dine nummerplader og stelnr.
4. Benzintyveri
osv osv.
Profil slettet
14-01-2012 kl. 16:36
Steffen G. Thomsen skrev:
@ Christian Højby hansen
Nu er stelnummer faktisk lige så synlig som nummerpladen. Stelnummeret kan findes på http://nummerplade.net
Og så er det jo nu engang nemmere at finde en bil på Bilbasen at fuske med end at gå ud i trafikken. Her har man alle oplysninger om model, årgang, farve og udstyr til rådighed.
Præcis, dog finder du ikke hele stelnummeret på nummerplade.dk. Allre cifre, bortset fra de sidste er oplyst, men indtaster man en nummerplade i T-hansens Wheelguide, får man kun oplyst de sidste 4 cifre. På den kringlede måde kan man få hele bilens stelnummer :-)