Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-01-2012 kl. 08:01

Både og....
Jeg tror de taber nogenlunde det samme, forvent 1/2 pris efter 3 år, desværre.
En brugt BMW, skal du tænke på, den gider forhandleren ikke røre, hvis ikke der er 30.000,- i fortjeneste, de penge ryger når du passerer kantstenen.
Du skal dog være opmærksom på, at en ny C4, feks. Til 200.000,- koster mere inden den står på gaden, feks, levering 3680,- Metallak 6500,- træk 6500,- vinterhjul 7500,- osv. Disse ting kan du måske få med fra den tidligere ejer hvis du køber brugt.
Den bedste måde for en lav afskrivning, efter min mening, er at købe en så billig bil som du overhovedet kan leve med.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-01-2012 kl. 08:05

mach 3 Hvor er du fra i landet?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-01-2012 kl. 10:24

Jesper Eriksen skrev:
Hej Mach3,

Den forrige model af C4 var en af de biler i mellemklassen, der havde det største værditab - prøv bare at søge lidt her på siden over brugte C4'er.


Det er simpelthen ikke rigtigt, Jesper.

En 4-6 år gammel C4 har haft et mindre værditab, end feks. en tilsvarende Golf.


Prøv selv at gå ind på bilpriser.

En C4 1,6 benzin 5-dørs, kostede i 2005 207.802,- den har idag en værdi, ifølge bilpriser på 66.900,-

Værditab: 140.900,-

En Golf 1,6 benzin 5-dørs, kostede i 2005 303.709,- den er idag, ifølge bilpriser 107.817 kroner værd.


Værditab: 195.892,-



Folk har det med at "glemme" hvad de har givet for varen :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-01-2012 kl. 14:28

A H skrev:
Tja, nu glemmer du vidst bare at man udregner værditab i procenter :-)

140,900/207,802 * 100 = 67,8% tabt i værdi på Citroen.
195,892/303,709 * 100 = 64,5% tabt i værdi på Golfen.

Ja, Ja den er god.

Det er vist kun "alkoholkeren" der kan leve af procenter ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-01-2012 kl. 19:28

mach3 mach3 skrev:
Hej

Er der nogen som har erfaring med at købe brugt bil som er nogle år gammel og har kørt mellem 30.000km og 50.000km? Ifølge penge.dk skulle værditabet være mindst her og man kan køre i bilen nogle år og sælge den med minimalt tab.

Havde tidligere overvejet en ny c4 hdi til 199.000kr, men man kan få en bmw 118d fra omkring 2008 med ca 70.000km på tælleren i samme prisleje.

Jeg har ikke brug for bagsædet til daglig, så hvis man tilmed kan køre bmw'en billigere (forsikring er samme pris for mig og til service har jeg gode erfaringer med det lokale værksted til standard service med olie, bremser etc) ville det da vel være oplagt at vælge bmw fremfor citroen (eller ny yaris som jeg også har kigget på til omkring 200.000kr).

Så er i enig i at værditabet på en bmw 118d fra 2008 med ca 70.000km vil være billigere over 2-3 år fremfor en citroen c4 hdi (eller anden ny bil), og alle bilerne koster omkring 200.000kr?

Er det nu du vil købe vogn ? hvis det er, har jeg noget du skal se hvis den stadig er der, og det ikke er svindel eller andet. En 320d Touring fra 08 med fuld klima og 80.000km. til 220,- opgivet som pris, men jeg har en mail fra manden på en pris noget lavere...Ved ikke hvad det er men det lyder måske lidt for billigt...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-01-2012 kl. 21:37

Tjaaa, måske får A H sin løn udbetalt i procenter, hvis han er ansat i Vestas, så kan han få 108 procent at stigningen i aktiekursen, i denne måned :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

11-01-2012 kl. 21:54

Mach 3:
Nej det er jeg ikke enig i. Men du kan måske køre en periode i BMW'en til ca det samme som i en ny Citroen (hvilket vel også er ok).

Det billigste tidspunkt at eje en nyere bil er generelt at købe den når den har et par år på bagen, køre i den et par år og så sælge den.
Nogle siger at man kan købe sælge bil i korte perioder, måneder/halvt år og på den måde køre gratis. Dette er ikke umuligt, men så bliver det også temmelig arbejdskrævende at kigge på bil, prutte/handle etc. for at få den billligt, sælge, diskutere med potentielle købere etc. Jeg gad ikke....

En ny bil taber rigtig meget de første par år, herefter flader tabet en smule ud. Så hvis du kun kører de første 2-3 "dyre år" i en ny og sammenligner det med 2-3 "lidt billigere år" i BMW'en vil resultatet måske være tæt på det samme.
Men er det den rette sammenligning?
Hvis jeg købte en ny ville jeg nok satse på at beholde den 4-6 år, hvilket ville gøre "gennemsnitsåret" noget billigere.
Den brugte ville jeg derimod kun køre i et par år, da den ellers ofte vil være svært at få en ordentlig pris for den.

Så det er lidt svært at sammenligne, men det er i sidste ende en smagssag, men pas på med at forvente at en lidt dyrere bil som BMW'en næsten ikke taber noget, bare fordi den ikke er ny.....



Offtopic: Mht til værditab har i begge ret, man udregner ofte værditab i pct. Men dette giver ikke meget mening medmindre det er tilsvarende biler til ca. samme pris, da der som nævnt ikke er nogen der lever af procenter. 50% værditab af en bil til 200k er derfor stadig noget billigere end 45% af en bil til 300k, uanset det procentvise tab.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg