Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

06-01-2012 kl. 20:43

Først og fremmest er det noget af det lækreste i klassen, du er interesseret i. Mht. køreglæde, ejerglæde og kvalitet, alt er top og der er intet absolut intet der slår en BMW. Sådan er det bare. Mht. pris, så er den for høj, selvom det er en 09 model. Jeg købte bare lidt til sammenligning, før jul en 07 model. Den har en lidt anden front ellers ingen forskelle. Med alt i org. udstyr og 86000 km på tælleren. Og den gav jeg ikke mere end 300 k for. Så mit råd er at kigge på alle dem der står i dk, kig lidt i tyskland. De kan stadig hentes hjem til fornuftige penge. Men glæd dig, for den er intet mindre end fantastisk at eje og køre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

06-01-2012 kl. 21:02

Hov du fik jo ikke svar på dit spørgsmål. Hvis du bekymrer dig og baserer dit bilkøb på gensalg, så skal du hvis holde dig fra det. Bilkøb er aldrig en god forretning, men hvis du passer godt på en BMW og giver den den behandling den fortjener, er det en let vare at sælge igen. Men hvad den taber over 4 år, det er der ingen i hele verden, der præcist kan fortælle dig.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-01-2012 kl. 21:16

Efter 4 år og ca 80.000 km ekstra tror jeg du får omkring 190-200k for den hos en forhandler, Lidt mere privat.

Men totalt lækker bil, det skal lige siges....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-01-2012 kl. 22:38

Du går da ind til et halvstort tab....den nye kommer i næste måned...ingen kan garantere at du nemt kan sælge den igen...Jeg vil sige mindst 200.000 i tab, set ud fra at den nye kommer....Bmw er og bliver billigst at lease

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-01-2012 kl. 22:52

Giver Niels ret i de betragtninger..ivørigt kan jeg tilføje at den bmw du linker til er hjemtaget fra tyskland.Rygter siger at den nye bmw 320d i 4dørs sedan med 184hk og noget udstyr....pris ca 605,- men bliver solgt til 488,- i intro perioden

Dette indlæg blev 06-01-2012 23:04 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-01-2012 kl. 02:28

Ja man taber jo også på en ny...meen er jo også smag og behag. Hvis du brænder for den du har kig på, så køb den...men ingen af os kan rigtigt fortælle dig hvordan markedet bliver på sigt...Du vil jo have automat gear mm..men de 409 er lidt for meget efter min mening. måske er det nu du skal bruge bilen..men ellers hvis det skal være bmw er der jo også den mulighed at vente på den nye Touring, og måske ta en lidt mindre motor, og evt det nye 8 trins auto gear..men det koster altså at købe og have bmw..super vogn..men er det de 409 der som sådan er max, ja så må du holde dig til det. Og jo man kan godt lease brugt, pt ikke hos bmw, men andre private udbydere på markedet.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-01-2012 kl. 07:45

60 procent er sgu nok et godt bud.
Problemet med at vurdere en sådan bil om 4 år er blandt andet ; er der stadig finanskrise til den tid ?? Og hvad koster en liter diesel om 4 år ??
Hvis nye biler stiger, finanskrisen er slut og diesel billigt, så kan du meget vel ende med en superlav afskrivning, omvendt, sååååå, er den usælgelig om 4år.
Men er livet ikke for kort til at bekymre sig om den slags, som ingen alligevel kan forudsige ??
En Bimmer købes med hjertet, mit råd; køb den, nyd den, og fuck resten...
(undskyld mit ordvalg)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-01-2012 kl. 09:35

for lige at gøre forvirringen total...jeg aner intet om dine økonomiske forhold, om du skal låne til bilen eller selv har...Man kan anskue dette her fra flere vinkler..

Du kan vælge at købe en ca 5 år gl bil til ca 230.000, og så lade som om den afskriver 50.000 om året. Så har du ialfald noget tilbage når du skal sælge, hvis du ellers får købt en fin en af slagsen.

Anden model er at købe den du har kig på, og håbe på lidt afslag i pris. men igen vil jeg sige, hmm hvis man skal sælge om ca 4år, ja så skal man have noget andre ikke har , for at det er interessant for købere.

Hvis du vil og tør kan du tage kontakt til en bil importør, der kan købe bilen for dig i tyskland, hvilket åske her kan være en fordel....idet meget af det udstyr der er i bilen ikke bliver takseret ved told og syn, når og hvis bilen har en hvis alder. jeg tillod mig at kigge på den her for dig... http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vj3rbop4szgj ..Du kan få et næsten 100% overslag på hvad bilen vil koste ialt holdene i din indkørsel på dk plader.

En bekendt af mig som bor i tyskland, skulle også købe ny bil sidste år, vi fandt en lækker næsten ny 318d med alt i udstyr. Men der var den M-edition model kommet, og den var ikke meget dyre. Jeg rådede hende til at købe M-editon modellen idet der kun var et år til den nye bmw kom. Idag kan vi så se at de bmw'er der prismæssigt klare sig bedst er M-edition modellerrne, med alt i M udstyr, fælge, undervogn, sæder, indtræk, interiør. Jeg har ikke et bud på hvad den vil koste, men det har nogen måske. Hvis du vil have link til saglig prof bil importør, kan jeg finde det senere. men leg lidt med tanken...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-01-2012 kl. 17:32

Tænkt over hvad eks Niels skriver med den X1, er små penge..Men som jeg forstår dig vil du have Automat gear mv. Men ingen tvivl om at den bil du linker til er flot

Som niels skrev er der leasing tilbud nu på bmw, på X1 til 4250,- pr mdr. Bmw 316d Touring med klima mv, og vinterdæk til 4250,- .

Dette indlæg blev 07-01-2012 17:37 redigeret af dets forfatter.

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

07-01-2012 kl. 18:25

KS det er så tydeligt at du aldrig har kørt i en BMW. :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-01-2012 kl. 18:40

Kristoffer Jepsen skrev:
Ja, man kan også overveje at købe og køre den ud. Hvor mange år har den mon i sig ved 20k om året?

Jamen en sådan bil kan holde 15-20år...dig med mulig rep af dyser/turbo. Den skal helst køre rigtigt varm hvergang. Ellers soder den til.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2012 kl. 21:45

K K skrev:
Det er vist helt tydeligt :o)

Bare lige så I er klar over det, så er det den gamle "Martina Nielsen", der har skiftet navn til "K S"

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2012 kl. 22:06

K K skrev:
Ok og hvad menes der med det??

At der er to "K S'er" i øjeblikket, den ene er en "troll" der spammer sitet med alt muligt og den anden er seriøs.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-01-2012 kl. 22:15

Ja har man læst 2 svar eller indlæg fra den rigtige K S er man ikke i tvivl..Han svare meget saglig, og ikke med så få ord.

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

09-01-2012 kl. 14:00

I en 5er ville jeg til enhver tid tage automat, men i den sportslige og mindre 3er serie, har jeg valgt manuelt gear. BMW kan og har altid kunnet det med manuelle gearkasser. Også selvom det er en dieselmotor.

Kristian J: Audi har helt sikkert også lækre gearkasser, men du kan komme og prøve min bil. Gearskiftet er som at køre en kniv gennem varmt smør. Man kan aldrig generalisere på den måde. For der kan altid forekomme forskelle.