Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-01-2012 kl. 19:15

Hvor er det så lige det seriøse kommer ind ....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2012 kl. 19:54

Medmindre du er ejer af en fantastisk og speciel bil, kunne der være noget om snakken. Men er det en kedelig stangvare som en Passat, Corolla eller Astra, så er det tydeligvis svindel.

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2012 kl. 19:57

Alex. Jeg er kl halv fire idag blevet kontaktet via mail - han spørger om min Skoda Octavia Combi stadig er til salg, Han har en meget mærkelig mail-adresse og tlf. nr. Hvilken bil har du til salg?

P Sørensen

P Sørensen
bruger siden
09-09-2003

06-01-2012 kl. 21:35

Jeg er blevet kontaktet i dag og han vil overføre penge fra hans bank til min uden problem. hvad sker der?

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2012 kl. 21:53

Sådan som jeg har forstået det, så laver de en "falsk" overførsel, som er på mere end det aftalte beløb og får så dig til sende dem differencen med fx. Western Union, som ikke kan spores og så opdager din bank at den første overførsel ikke er gyldig.

De er ligeglade med hvilken bil der er i annoncen, de er kun interesseret i jeres penge.

P Sørensen

P Sørensen
bruger siden
09-09-2003

06-01-2012 kl. 22:04

Det virker falsk at han vil købe tre forskellige biler i løbet af tre dage, og det er kun dem vi ser i dette forum hvor mange flere kan der være herudover? det vil sikkert være bedst at holde følehornende for sig selv.

P S

P S
bruger siden
06-01-2004

07-01-2012 kl. 17:40

Jeg er også blevet kontaktet i dag-lige som alle andre. Min Ford S-Max.
Ingen handel her.

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2012 kl. 11:09

Bedste måde er nok at tie ham ihjel. Så længe der bliver svaret på hans henvendelser ved han jo at der er interesse. Er der nogen der er hoppet i fælden og har handlet?

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 12:27

Hej alle sammen :)

Kan se I snakker om én der kalder sig for Thomasz Dudek.

Nu er jeg selv lige blevet kontaktet af én der kalder sig for Ole Anderson.
Har skriver på engelsk.

Nu vil han gerne köbe min bil - til dyrere pris en havde lagt ud med! Han önsker at handlen foregår via Paypal.
Han er ikke set min bil, siger at han arbejder på havet og at hans skibsforretning vil hente bilen når jeg har godkendt at pengene er kommet ind på min bankkonto.

Synes det lyder MEGET mystisk?????

Også fordi han starter ud med at skrive "Hello Friend, How are you doing, Hope you are good and fine"

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 13:03

Ja, vil også bare ignore ham. Men det er sgu træls at der findes sådan nogle !

Men tak for svaret :)

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2012 kl. 10:47

Han har også været på spil her. Startede med at modtage en sms fra ham kl. 03.30 om natten(!). Der var ikke noget tlf nr. men et eller andet volapyknavn. Han skrev om min bil stadig var til salg og at jeg kunne kontakte ham på mail dudek.t002@gmail.com. Vidste selvfølgelig at det var svindel, men prøvede for sjov at skrive til ham at det var den. Her var hvad han svarede tilbage:

Hej,

Tak for dit svar, når sidste var den betjent, hvor længe har du ejet det? Hvad er den sidste pris for bilen, ville jeg elske at vide mere om den nuværende tilstand af bilen, og bilen Service historik .. jeg vil betale dig via PayPal, som er en hurtig, sikker og pålidelig metode til betaling .. .. Og jeg vil tage sig af al transport Forberedelserne til køretøjet til mit hjem i Spanien.

Please råd,
Dudek.

Efterfølgende skrev jeg bare tilbage, at jeg for det første kun handler kontant og for det andet slet ikke er interesseret i at sælge min bil til en, som har tænkt sig at transportere den ud af landet.

Efterfølgende stilhed ;-D

Brian Juel

Brian Juel
bruger siden
18-09-2011

24-07-2012 kl. 20:10

Er også lige blevet kontaktet.....

Samme historie med Bamuda, paypal,agenter, maskinmester, dik duk og dak samt dårlige mail fra google translate....

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2012 kl. 17:27

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre: Er der egentlig nogen der er hoppet på den herinde?

Mvh C S
www.e-bil.dk

Nicolai Clausen

Nicolai Clausen
bruger siden
22-09-2006

02-05-2013 kl. 10:22

Det er simpelthen for meget det her...! Jeg er SÅ træt af folk der prøver at svindle på nettet...!

Har lige modtaget lignende mail fra xxxxx@tempmail.eu, og har fået bilbasen til at spærre adressen..

Godt han sidder meget langt væk..! - og lad os nu på CPR validering på bilbasen...!

Profil slettet

Profil slettet

03-05-2013 kl. 17:13

R. Nilsen er på banen med emailadressen "nilsen.r@outlook.com" Samme historie er maskinmester , sejler ved Bermuda,betal via PayPal og vil få bilen hentet af en agent. Jeg forlangte kontant afregning ved afhentning af bil.Sendte mig 6 mails men opgav dog til sidst.Er bare så træt af svindlere på bilbasen der forsøger at bluffe os.